Tripfixer promoot en fikst vakantie dichtbij
Leuke chatbot kan niet zonder sterke content
Afbeelding: Provincie Antwerpen Drie juli lanceerde de provincie Antwerpen een chatbot, een grappige, virtuele chatvriend die aan de hand van je interesses en wensen een trip op maat voorstelt. Natuurlijk promoot de aardige chatbot de regio. Gister werd de 10.000 chatsessies bereikt, een stevig aantal voor een kleine actie die tot eind augustus duurt. Met de eerste mooie resultaten vraag je je af waarom de sympathieke bot niet permanent in de lucht blijft.Van 3 juli tot 31 augustus helpt de Tripfixer van de provincie Antwerpen de consument aan een leuk uitje dat past bij je interesses, leeftijd, regio, of andere variabelen. De Tripfixer is de zomercampagne van de provincie Antwerpen. Deze virtuele chatvriend vraagt je >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: toerisme, uitje, chat, bot, marketing, content, Vlaanderen, Antwerpen
|
|
13/02/25
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
|
07/02/25
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.
|
07/02/25
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.
|
05/02/25
Dit jaar markeert het laatste jaar van de uitvoering van het Basisrecreatietoervaartnet (BRTN) 2020-2025. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het opstellen van nieuwe bestuurlijke afspraken voor de periode vanaf 2026, waarin de rol van AI toeneemt.
|
24/01/25
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
|
16/01/25
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
|
16/01/25
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
|
15/01/25
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
|
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
|