Geplaatst op: 21-08-2017
Auteur: Marc Gerlings

Scheveningen trekt ruim 300.000 mensen met vuurwerk

Scheveningen trekt ruim 300.000 mensen met vuurwerk
De winnaarsbeker wordt overhandigd aan Fernando Aguayo, vervangend ambassadeur van de Spaanse ambassade. Foto: Richard Mulder.
Het weer werkte niet alle dagen mee met het Internationaal Vuurwerkfestival van Scheveningen. Afgelopen zaterdag werd de laatste dag gehouden. De teams van Portugal en Spanje streden met elkaar. Spanje won, net als afgelopen jaar het festival. Naar schatting van organisatie bezochten 330.000 bezoekers de 38e editie van het festival.

Vuurwerkliefhebbers uit binnen- en buitenland waren afgereisd naar de badplaats om te genieten van 8 spectaculaire vuurwerkshows. De finale afgelopen zaterdag startte droog maar enkele regenbuien en een kleine storm na afloop zorgde er voor dat iedereen snel een droge hoek op de boulevard vond. De harde wind zorgde er voor dat het schip met het vuurwerk een kwartier langer nodig had om goed af te meren.

Men genoot twee weekenden lang volop op en rond de boulevard van muzikaal entertainment en de prachtige vuurwerkshows, die de lucht van Scheveningen tussen de klok van 21.45u en 22.30u kleurde. Voor de afsluitende show van Spanje werd één minuut stilte gehouden uit medeleven voor de slachtoffers van de aanslagen in Spanje afgelopen week.

Acht landen, waaronder Nederland, Polen, Japan, België, China, Frankrijk, Portugal en Spanje, gingen de strijd met elkaar aan in de verkiezing van mooiste landenvuurwerkshow. Uiteindelijk ging Spanje er met de titel vandoor. De winnaar van dit jaar mag de titel tijdens de volgende editie wederom verdedigen. Nederland pakte het brons.
Trefwoorden: festival, vuurwerk, Scheveningen, kust, badplaats, regiomarketing

CELTH





||| Nieuws |||

10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.