Scheveningen trekt ruim 300.000 mensen met vuurwerk
De winnaarsbeker wordt overhandigd aan Fernando Aguayo, vervangend ambassadeur van de Spaanse ambassade. Foto: Richard Mulder.
Vuurwerkliefhebbers uit binnen- en buitenland waren afgereisd naar de badplaats om te genieten van 8 spectaculaire vuurwerkshows. De finale afgelopen zaterdag startte droog maar enkele regenbuien en een kleine storm na afloop zorgde er voor dat iedereen snel een droge hoek op de boulevard vond. De harde wind zorgde er voor dat het schip met het vuurwerk een kwartier langer nodig had om goed af te meren.
Men genoot twee weekenden lang volop op en rond de boulevard van muzikaal entertainment en de prachtige vuurwerkshows, die de lucht van Scheveningen tussen de klok van 21.45u en 22.30u kleurde. Voor de afsluitende show van Spanje werd één minuut stilte gehouden uit medeleven voor de slachtoffers van de aanslagen in Spanje afgelopen week.
Acht landen, waaronder Nederland, Polen, Japan, België, China, Frankrijk, Portugal en Spanje, gingen de strijd met elkaar aan in de verkiezing van mooiste landenvuurwerkshow. Uiteindelijk ging Spanje er met de titel vandoor. De winnaar van dit jaar mag de titel tijdens de volgende editie wederom verdedigen. Nederland pakte het brons.
Topics:Evenementen, Marketing
Trefwoorden: festival, vuurwerk, Scheveningen, kust, badplaats, regiomarketing