Geplaatst op: 25-08-2017
Auteur: Marc Gerlings

Winst Schiphol Group halfjaar 2017 daalt met 2,9%

Retailbestedingen dalen, horecabestedingen stijgen

Winst Schiphol Group halfjaar 2017 daalt met 2,9%
Foto: Shutterstock

Een stevige daling voor dit sterke bedrijf. De trend is dat de consument vaker vliegt en dat het vrachtverkeer toeneemt. Schiphol bereikte zelfs een passagiersrecord. De daling komt door lagere havengelden, een van de grootste inkomstenbronnen van de luchthavens.

Het nettoresultaat is over het eerste halfjaar van 2017 2,9% lager en bedraagt 117 miljoen euro (HJ 2016: 121 miljoen euro). Dit is in lijn met de afgegeven verwachting van het bedrijf eerder dit jaar.


Jos Nijhuis, President-directeur van Royal Schiphol Group lijkt de daling over te slaan en geeft commentaar over de ontwikkeling van Schiphol: "Samen met de airlines hebben we Schiphol ontwikkeld tot een van de best verbonden luchthavens ter wereld. Hierdoor kunnen er dit jaar zo'n 68 miljoen passagiers reizen via Schiphol. Hiermee leveren we >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: vliegen, luchtvaart, luchthaven, Schiphol, Amsterdam

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     





       

       

       
       
       

       

    ||| Nieuws |||

    08/01/25
    Exclusief voor leden
    Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
    Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
    26/12/24
    Recycling bekers bij sportevenementen
    Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
    25/12/24
    Op weg naar 2025
    Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
    24/12/24
    Zorgen over toekomst evenementen
    Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
    23/12/24
    Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
    Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
    20/12/24
    De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
    De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
    16/12/24
    HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
    Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
    13/12/24
    Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
    Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

    ||| Agenda |||

    Momenteel geen berichten aanwezig.