Geplaatst op: 28-08-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nieuwe campagne UNWTO: Travel, Enjoy & Respect

Nieuwe campagne UNWTO: Travel, Enjoy & Respect
De World Tourism Organization (UNWTO) is een campagne gestart om consumenten bewust te maken van de bijdrage die ze kunnen leveren aan duurzaam toerisme. De campange is onderdeel van het International Year on Sustainable Tourism for Development. UNWTO hoopt dat consumenten de catalysator voor verandering worden. Travel, Enjoy en Respect zijn de taglines van de campagne.


"Als je reist, respecteer dan zowel de natuur, cultuur als je gastheer”, stelt UNWTO Secretary-General, Taleb Rifai. "Jij kunt de verandering zijn die je zelf wilt zien in de wereld. Je kunt een ambassadeur zijn voor een betere toekomst.”


De campagne loopt in diverse talen en landen van de wereld en omvat ook een toolkit Tips for a Responsible Traveller die is ontwikkeld door de World Committee on Tourism Ethics. In de handleiding staan een aantal aanbevelingen voor reizigers die ze helpen met het maken van verantwoorde keuzes. De campagne wordt onder andere ondersteund door CNN en Mastercardf. UNWTO nodigt bestemmingen en bedrijven wereldwijd uit om deel te nemen aan de campagne.



Link: http://www.travelenjoyrespect.org/
Trefwoorden: duurzaam toerisme

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.