Bloggersreis van 10 weken door Zuid-Limburg, Maastricht en EU-regio
VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing hebben samen het startschot gegeven voor grootste bloggersreis ooit in Limburg. Naomi van Putten verblijft de komende tien weken in Zuid-Limburg, Maastricht en de (EU)regio. Zij zal op meerdere momenten vergezeld worden door collega-bloggers en andere media om samen met hen te publiceren over deze regio.
"Zij plannen in die drie maanden iedere dag een activiteit voor mij in, maar verder is het aan mij het goede leven in die streek te ontdekken", schrijft Naomi in haar eerste blog. "En tegelijkertijd mijzelf te (her)ontdekken. Weer even een stap terug te doen, te reflecteren en me te laten inspireren. Uit de dagelijkse drukte, in alle vrijheid, alleen of in gesprek met een andere blogger, een local of programmamaker."
Doelgroep
De hoofddoelgroep van deze campagne is de zelfbewuste vrouw tussen de 25 en 50 jaar. Deze vrouw combineert een (parttime) baan met een (gezins)huishouden en druk sociaal leven. Deze vrouw is toe aan een weekje voor zichzelf (eventueel met partner of vriendin). Doel van dit weekje voor zichzelf is onthaasten, ontspannen, genieten van klein geluk, inspiratie opdoen en nieuwe inzichten krijgen. De vrouw is nuchter en staat veraf van spiritualiteit, maar is staat wel open voor fysieke ontspanning als yoga of pilates.
Eerste samenwerking Maastricht Marketing en VVV Zuid-Limburg
De campagne ‘Limburg lonkt’ is de eerste samenwerking tussen Maastricht Marketing en VVV Zuid-Limburg. Met de bloggerscampagne belichten de samenwerkende partijen meerdere aspecten van de regio. Doel van de campagne is o.a. om de verblijfsduur van bezoekers te verlengen. "Met name op doordeweekse dagen en buiten het hoogseizoen is er ruimte voor meer bezoekers”, aldus Anya Niewierra, directeur VVV Zuid-Limburg. De organisaties denken met deze campagne bezoekers te kunnen verleiden om langer te blijven door de hele regio te verkennen, ook over de grens in bijvoorbeeld Aken, Luik en Hasselt.
"Het is behoorlijk onwerkelijk, maar het gaat écht gebeuren: ik mag op blogsabbatical door Zuid-Limburg en Maastricht! Toen ik deze video ontving, stond ik letterlijk te trillen van geluk.. zó blij! Want wat een buitenkans is dit." Naomi van Putten |
Aanhaken bij bestaande kanalen
Blogger Naomi van Putten zal via haar blog Happy B’s – ook
te volgen via het bekende bloggersplatform ‘Blog Lovin’ – vlogs, blogs,
interviews en foto’s delen. Daarnaast publiceert zij op haar facebookpagina en
via haar Instagramaccount. Lars Flinkerbusch, directeur Maastricht Marketing:
"Door gebruik te maken van haar kanalen met trouwe volgers, door het aanhaken
van meerdere bloggers en media en door het promoten van haar publicaties op
social media zal het bereik en de zichtbaarheid van Zuid-Limburg, Maastricht en
de EU-regio sterk toenemen. Daar gaat onze regio in constante versnelde ontwikkeling
flink van profiteren.”
Doelstelling
Zuid-Limburg profileren als ‘geluksregio’ van Nederland waarbij ‘Good Life’ en ‘onthaasten’ de sleutelwoorden zijn door een consistente verspreiding van de boodschap en het genereren van een zo groot mogelijk bereik. Tijdens de campagne worden door de sabbaticalblogger, influencers en media verhalen verteld en verspreidt de geluksguerrilla zich als een olievlek. Dit lijdt tot een economische impact, verhoging van de naamsbekendheid en het toeristisch marktaandeel. Sleutelwoorden: Authentiek, sympathiek en persoonlijke verhalen en ontmoetingen, geluksmomentjes. Ook bedrijven kunnen op de campagne aanhaken door partner te worden. Het is de bedoeling om met deze campagne 2,1 miljoen mensen te bereiken.