Geplaatst op: 28-08-2017
Auteur: Marc Gerlings

Trend cruises: langere excursies met meer beleving

Trend cruises: langere excursies met meer beleving
Foto: Seabourn

Cruisemaatschappij Seabourn die opvalt door zijn luxe schepen en excursies biedt tijdens de herfst van 2018 en het winter- en lenteseizoen van 2019, nieuwe Extended Explorations cruises aan boord vanSeabourn Sojourn. Hierbij wordt gasten de gelegenheid geboden nog meer van onze bijzondere wereld te ontdekken.

Voor gasten die van lange cruises en exotische bestemmingen houden, zijn de nieuwe Extended Explorations geschikt. De routes variëren van 12 tot 128 dagen en doen de Zuid Pacific, Hawaï, Australië & Nieuw Zeeland aan, alsmede Afrika en Zuidoost-Azië.Seabourn Sojourn, een thuis weg van huis, bezoekt meer dan 30 nieuwe en bijzondere havens tijdens deze zeereizen.

Extended Explorations biedt reizigers een scala van mogelijkheden om de nieuwe bestemmingen op een diepgaande manier te ontdekken. In enkele steden overnacht het schip zelfs in de haven waardoor gasten langere tijd de bestemming kunnen ontdekken.

Beleving op wereldniveau
"Al onze routes zijn zo opgezet om gasten te voorzien van een luxueuze ervaring op wereldniveau. Sommige reizigers geven de voorkeur aan een langer, wat meer ontspannen, cruiseschema zodat zij de bestemmingen volledig kunnen ontdekken,” aldus Richard Meadows, President Seabourn. "Met deze cruises bieden we memorabele ervaringen op bijzondere cultuurrijke bestemmingen.”

Gasten genieten van een uitgebreid aanbod aan extra’s tijdens hun Extended Explorations, waaronder:
• Seabourn Conversations biedt een programma van bijzondere sprekers die vertellen over regionale en culturele onderwerpen
• Lokale wijnen worden aan boord gebracht en aan de gasten geserveerd in de restaurants en bars
• De chefs van Seabourn stellen speciale menu’s samen die bestaan uit regionale gerechten en er worden kookdemonstraties gegeven.
• Aan boord worden speciale evenementen georganiseerd over lokale culturen en kunsten
• Routes bevatten langere verblijven en overnachtingen in havens zodat gasten alle tijd hebben de unieke bestemmingen te ontdekken
• Optionele excursies bieden bijzondere highlights aan wal
• Extended Explorations kunnen gecombineerd worden met andere cruises wat een besparing oplevert


De concurrentie?
De concurrentie zit niet stil. Seabourn moest ook verder met de ontwikkeling buiten de schepen. Ook onder meer Holland America Line bieden producten die sterk lijken op het nieuwe programma van Seabourn. In het augustus/september nummer van Recreatie & Toerisme onder meer een kort artikel hoe Holland America Line in samenwerking met het Rijksmuseum in Amsterdam de beleving van kunst aanbiedt.

Trefwoorden: cruise, toerisme, excursie, beleving

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...