Geplaatst op: 05-09-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Bar O wint Nationale RestaurantPITCH

Bar O wint Nationale RestaurantPITCH
Timo Stemerink en Tom de Rooij mogen hun concept Bar O op de Horecava uittesten. Zij hebben de Nationale RestaurantPITCH gewonnen. Tevens maken zij kans op een starterspakket om een eigen zaak te openen.


Uit vijf finalisten werd het concept ‘Bar O’ van Timo Stemerink & Tom de Rooij gekozen. Zij mogen hun plan daadwerkelijk uitvoeren tot een pop-up restaurant tijdens de komende Horecava, van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018.


Wat is Bar O?

Bij Bar O ervaar je hoe Cocktails en Fine Dining Bar Food elkaar versterken en voor een spannende smaaksensatie zorgen. Je waant jezelf in een Urban Jungle; Bar O is een plek om samen te komen, te genieten van verrassende combinaties tussen cocktails en gerechtjes; van vis, vlees, vegetarisch tot sustainable of gewoon om gezellig te borrelen.


"Dat we samen wilden ondernemen stond als een paal boven water, maar de moed verzamelen om de eerste concrete stap te zetten bleek lastiger dan verwacht. Nu is de kogel door de kerk en Bar O in januari een feit. De komende periode met de Nationale Restaurant Pitch vol gas op ons kinderfietsje richting de Horecava, zodat we daarna kunnen roepen; "kijk papa, zonder handen!"


Hoe beoordeelde de jury de plannen?

Woensdag 23 augustus pitchten vijf kandidaten hun idee voor een restaurant voor een panel van drie experts, bestaande uit Michiel van der Eerde (ZUID/BAUT), Saskia Post (PostverkadeGroepBV) en Maikel Lindewegen (402). De jury beoordeelde de plannen op zakelijke kwaliteit en haalbaarheid. Ze was enthousiast over alle finalisten, maar koos uiteindelijk voor het voorstel van Timo Stemerdink en Tom de Rooij (Michiel van der Eerde stemde niet mee, aangezien Bar O een initiatief is van 2 oud-medewerkers van hem.


Maikel Lindewegen: "Timo en Tom hebben een ijzersterk en vernieuwend concept en ze hebben beiden commercieel talent. Dit geeft ze de wind in de rug bij hun eerste zaak!” "Het was een dag vol energie, met spannende pitches en een rijke variatie aan interessante concepten”, aldus Saskia Post.



Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, restaurants, bars, cafes

CELTH





||| Nieuws |||

10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.