Geplaatst op: 14-09-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Meer buitenlandse gasten voor Trekkershutten

Meer buitenlandse gasten voor Trekkershutten
Steeds vaker verblijven buitenlandse toeristen in een Trekkershut in de Benelux. De recreatieondernemers die zijn aangesloten bij het Trekkershuttennetwerk geven aan dat zij dit jaar meer internationale gasten hebben ontvangen dan ooit. Ook in de verkoop van de Trekkershuttenkaart is een toename te zien in verkoop aan buitenlandse gasten. Met de vertaling van de website speelt de Groene Koepel nadrukkelijk in op de toegenomen buitenlandse belangstelling voor kamperen in de Benelux.


De website www.trekkershutten.nl is nu vertaald in de talen Engels, Frans en Duits. Buitenlandse gasten kunnen zo in hun eigen taal informatie vinden over het netwerk van Trekkershutten in de Benelux en net over de grens in Duitsland.


Erkende Trekkershutten

Het netwerk van Trekkershutten in de Benelux is uniek; er bestaat nergens anders zo’n uitgebreid netwerk dat door één organisatie wordt onderhouden. Trekkershutten zijn bij uitstek geschikt voor de rondtrekkende fietser en wandelaar. Geïnspireerd door de Zweedse Stuga’s zijn ruim dertig jaar geleden de eerste Trekkershutten geplaatst in de Nederlandse provincies Overijssel en Gelderland.


Al snel heeft het netwerk zich verspreid over heel Nederland, Vlaanderen en Luxemburg. Door de jaren heen zijn de Trekkershutten nog steeds populair bij vele toeristen. Niet alleen fietsers en wandelaars maken er gebruik van. Ook voor korte uitjes zoals festivalbezoek en stedentrips is een Trekkershut ideaal gebleken. En nu wordt het netwerk steeds meer ontdekt door de internationale gasten.


De Groene Koepel

Het netwerk van Trekkershutten wordt beheerd door Stichting De Groene Koepel, te gast in de natuur. In de huidige, sterk veranderende recreatiemarkt zet De Groene Koepel zich in voor de ‘groene verblijfsaccommodaties’. Onder de vier kernwaarden natuurbeleving, duurzaamheid, cultuurhistorie en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) zijn binnen De Groene Koepel vertegenwoordigd: de Natuurkampeerterreinen, de GroepsNatuurkampeerterreinen en de Trekkershutten.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, trekkershutten

CELTH





||| Nieuws |||

10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.