Creatieve marketing stad, festival en attractie
Samenwerken
Foto: met dank aan World Street Painting Als attractie heb je nationaal je aantrekkingskracht maar het grootste deel van je omzet en draagkracht haal je uit de regio. Hoe kom je dan op een creatieve manier in beeld van je potentiële bezoeker? Burgers’ Zoo laat zich in het centrum van Arnhem zien door de samenwerking met het World Street Paining Festival.
Het World Street Painting Festival 2017 kent als thema ‘nature’. Om die reden heeft Stichting World Street Painting al in een vroeg stadium contact gezocht met Koninklijke Burgers’ Zoo. Het Arnhemse dierenpark opende op woensdag 12 juli 2017 Burgers’ Mangrove, ’s werelds grootste overdekte mangrove met zeekoeien, vlinders, krabben, vissen en vogels. De opening van Burgers’ Mangrove sluit naadloos aan op het centrale thema van het World Street Painting Festival 2017. Niet alleen ontwerpt een internationale kunstenaar een metersgrote driedimensionale straattekening midden in Burgers’ Zoo, maar ook verwijst het Arnhemse dierenpark de honderdduizenden dierentuinbezoekers in het hoogseizoen naar de Arnhemse Binnenstad waar tot en met 3 september 2017 nog veel meer tekeningen te ontdekken zijn.
Het dierenpark ontvangt jaarlijks rond de 1,1 miljoen bezoekers. Het management bij >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: attractie, marketing, opening, dierentuin, citymarketing
|
|
12/02/25
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
|
11/02/25
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
|
11/02/25
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
|
11/02/25
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
|
10/02/25
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
|
10/02/25
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
|
10/02/25
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
|
10/02/25
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.
|
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
11/03/25
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
24/03/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
|