Geplaatst op: 18-09-2017
Auteur: Marc Gerlings

Wandeltocht boekt record voor Pink Ribbon

Wandeltocht boekt record voor Pink Ribbon
Foto: Le Champion.

Met de Dam tot Dam Wandeltocht 2017 ging het afgelopen Dam tot Dam Weekend officieel van start. Aan de start van deze 15eeditie mocht organisator Le Champion maar liefst 16.000 wandelaars verwelkomen. Zij konden kiezen uit vijf verschillende routes: 5, 10, 20, 27 óf 42 km. Voor Pink Ribbon, het officiële goede doel van het evenement werd het recordbedrag van€73.587,00ingezameld, bijna het driedubbele ten opzichte van vorig jaar.


Voor het Paleis op de Dam in Amsterdam namen de deelnemers aan de 20, 27 en 42 km de startstempel in ontvangst. Hierna volgde een route langs de Amsterdamse grachten en de oversteek van het IJ naarAmsterdam-Noord en uiteindelijk richting Zaandam. Vanaf hier volgden zij een groot deel van het Dam tot Damloop parcours langs enthousiaste supporters, stempelposten met live muziek en door bewoners versierde straten. In Zaandam ging later in de ochtend de 10 km en de 5 km FriendshipWalk van start. Op deze laatste route konden de wandelaars onderweg meedoen aan diverse spellen. Ondanks het wisselvallige weer met af en toe een bui, zat de stemming er vanaf ’s morgens vroeg al goed in.


Alle wandelaars zijn in de middag gefinisht in de centrale plek van het Dam tot Dam Weekend: het Dam tot Dam Park. Op zaterdag én zondag staat dit park in het teken van feest en overwinning voor zowel deelnemers als supporters. Met live muziek, een groot terras en diverse catering de ideale locatie om na te genieten van een sportieve prestatie.


Recordopbrengst van€ 73.587,00voor Pink Ribbon

Ook dit jaar was Pink Ribbon weer als goed doel verbonden aan de Dam tot Dam Wandeltocht. Dankzij vrijwillige bijdrages van deelnemers aan de wandeltocht en de donatiebedragen via het donatieplatform van Pink Ribbon is er dit jaar een cheque met een recordbedrag van€ 73.587,00uitgereikt aan Pink Ribbon. Alle deelnemers en donateurs hebben ervoor gezorgd dat het bedrag dat ten goede komt aan onderzoeken en projecten op het gebied van borstkankermeer dan verdubbeld is ten opzichte van vorig jaar.


Dam tot Dam Weekend met 87.000 deelnemers

Met de Dam tot Dam Wandeltocht is onderdeel van het Dam tot Dam Weekend, waarin 87.000 sporters in actie komen. Op zaterdagavond ging in Zaandam het recordaantal van 15.000 deelnemers van start bij de Damloop by night (hardlopen). Op zondagmorgen gingen 6.000 fietsers vanaf de Dam in Amsterdam van start op de Dam tot Dam FietsClassic en daarna barste het Dam tot Damloop spektakel los met 50.000 deelnemers.
Trefwoorden: wandelen. fietsen, evenement

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...