Geplaatst op: 25-09-2017
Auteur: Marc Gerlings

KHN vraagt gasten om donatie voor Sint Maarten

KHN vraagt gasten om donatie voor Sint Maarten
Foto: Shutterstock

Sint-Maarten is zwaar getroffen door orkaan Irma. Voor de wederopbouw is veel geld nodig. Sint-Maarten is voor 80 procent afhankelijk van horeca en toerisme. Daarom komt de horeca in Nederland in actie om de horeca op Sint-Maarten een hart onder de riem te steken en financieel te helpen.


Robèr Willemsen, voorzitter KHN: "Als horecaondernemers weten wij als geen ander hoe belangrijk de inkomsten van toeristen en andere gasten zijn. Daarom hebben we vandaag onze leden opgeroepen om van zaterdag 23 september tot en met zondag 1 oktober gezamenlijk in actie te komen voor de horeca op Sint-Maarten. We vragen of zijzelf en hun medewerkers een bedrag over hebben voor Sint-Maarten. En zij kunnen met een speciaal A4-tje ook hun gasten om een kleine bijdrage vragen. Aan het einde van de actieperiode maakt iedere ondernemer zelf het totaalbedrag over naar het gironummer van het Rode Kruis: giro 5125. Wij vragen onze leden ons te laten weten welk bedrag is overgemaakt. KHN telt alle bedragen bij elkaar op en overhandigt het totaalbedrag symbolisch (in de vorm van een cheque) aan het Rode Kruis."


Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft net geen 20.000 horecaondernemers als lid.

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.