Geplaatst op: 27-09-2017
Auteur: Marc Gerlings

Chinezen maken opmars als irritante toeristen

Chinezen maken opmars als irritante toeristen
Foto: Shutterstock
Nederlanders vinden Russen met afstand de meest irritante toeristen om tegen te komen tijdens de eigen vakantie. De Nederlanders staan op plek 4. Het opvallendste punt van dit online onderzoek is de opmars van de Chinezen als irritante toeristen (plek 3).

Dat blijkt uit onderzoek dat deze maand is uitgevoerd doorVakantiedealz.nl onder 1.060 Nederlanders.

Top 10 irritante vakantiegangers 2017
Russen staan met stip op 1als het gaat om irritant gedrag tijdens de vakantie. Vande Nederlanders die zich ergerenaan andere vakantiegangers, noemt bijna 40% de Rus als meest irritante vakantieganger.

1 -Russen (38,5%)

2 -Engelsen (19,9%)

3 -Chinezen (11,9%)

4 -Nederlanders (8,9%)

5 -Duitsers (7,2%)

6 -Fransen (4,7%)

7 -Amerikanen (1,6%)

8 -Japanners (1,6%)

9 -Italianen (0,8%)

10 -Polen (0,4%)

Opmars Chinese toerist
Net alsRussen wekken Engelse vakantiegangers irritatie op door hun aanwezigheid / luidruchtigheid en door dronkenschap.Ook Duitse en Nederlandse vakantiegangerswordenvooral verweten luidruchtig te zijn. Bij Duitse vakantiegangersvinden de respondentenhet verder vaakvervelend dat deze zich niet aanpassen en weigeren iets anders dande eigen taal te spreken.

Opvallend genoeg lijken we ons wel minder te ergeren aan Duitse vakantiegangers dan je wellicht zou verwachten. Chinese vakantiegangers daarentegen lijken aan een opmars bezig in de ranglijst van irritante vakantiegangers.Inmiddels staan ze stevig in de top 3 en bij de ondervraagden in de leeftijdsgroep 18 - 24 jaar scoren Chinese vakantiegangers zelfs bijna net zo slecht als Russen. De meest genoemde ergernissen bij Chinese vakantiegangers zijn: optrekken in grote groepen, voordringen, in de weg staan en continu met foto's & selfiesticks in de weer zijn.

Luidruchtig, onbeschoft en dronken
De meest genoemde ergernissen zijnde luidruchtigheid van de Rus (Nr 1), het onbeschofte/asociale gedrag en het mateloze drankgebruik.Zeer vaak komt het voorbeeld voorbij van voordringen bij het buffet, teveel opscheppen en vervolgens het merendeel laten staan. Ook bedjes claimen en agressief gedrag worden vaak genoemd.
Trefwoorden: toerisme, bezoekers, irritatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.