Eerste leisure sessie van Bureau Buhrs
Op 16 november 2017
houdt Bureau Buhrs de lab-sessie ‘Een optimale leisure-beleving in stad en natuur.
Hoe dan?!’. Hierin deelt het bureau de kennis en ervaring over het creëren van
een belevenisvol leisure-gebied.
Al bijna 10 jaar heeft Bureau Buhrs ervaring met het in de markt zetten van
gebieden maar is vooral bekend door projecten in citymarketing. In de
ontwikkeling van het bureau is de scoop breder geworden met meer aandacht en
projecten in gebieden.
Hoe doe je dat?
Hoe zorg je er als gemeente, ondernemer, natuurorganisatie
of (toeristische) marketingpartij voor dat jouw doelgroep de optimale leisure-beleving
heeft? Hoe maak je een leisure-gebied bekend bij de doelgroepen? Hoe zorg je
voor een passende programmering? En hoe houd je daarbij rekening met de
belangen van bewoners, de capaciteit van het gebied en andere randvoorwaarden?
Aan de hand van onze Brandstation-methodiek en veel praktijkervaring in onder
andere Amsterdam, Rotterdam, Almere, Lelystad, Maassluis en Heemskerk delen wij
onze kennis over het positioneren, profileren en programmeren van
leisure-gebieden.
Wanneer en waar?
Datum: donderdag
16 november 2017
Tijd:
14.30 – 17.00 uur (inloop vanaf 14.00 uur en borrel tot 18.00 uur)
Locatie: A Lab,
Overhoeksplein 2, Amsterdam
De sprekers
● Leisure-expert Leonie van der Laan presenteert
de Brandstation-methodiek, verfijnt voor leisure gebieden aan de hand van de
casus ‘Plezierrivier de Rotte’. Samen met ondernemers, overheid,
maatschappelijke organisaties en bewoners uit Rotterdam en omgeving is een
marketingcommunicatietraject doorlopen om de rivier de Rotte beleefbaar te
maken.
● Kersverse junior adviseur Bram Hut deelt de
resultaten van zijn masteronderzoek dat hij in opdracht van Bureau Buhrs heeft
uitgevoerd. Het gebruik van en de waardering voor natuurgebieden blijkt te
verschillen per doelgroep. Bram geeft een introductie op doelgroepen,
belevingswerelden en natuurgebieden.
● Gebiedsmarketeer Thijs Box van gemeente
Amsterdam laat zien hoe aan de hand van een scherpe positionering ArenaPoort,
één van de belangrijkste leisure-gebieden van Nederland, ambitieus verder wordt
ontwikkeld. ArenApoort gaat zich ontwikkelen tot een levendig
multifunctioneel urban gebied met (inter)nationale aantrekkingskracht,
aangejaagd door de vele leisure-voorzieningen.
● Senior-adviseurMarinka van Vlietwas het afgelopen jaar betrokken bij de ontwikkeling van een van Nederlands populairste natuurgebieden: de Oostvaardersplassen. Zij zoomt in op het gebruik vanvisitor journeysom zo te komen van merk tot vraaggerichte programmering.
De lab-sessie eindigt met de belangrijkste do’s and don’ts
en een borrel.
Gratis deelname
Deelname is gratis maar het aantal plaatsen is beperkt. Bent u erbij? Laat het
ons dan svp uiterlijk 13 november 2017 weten via info@bureaubuhrs.nl.