Geplaatst op: 10-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nederlanders geven meer geld uit voor herfstvakantie

Nederlanders geven meer geld uit voor herfstvakantie
Foto: D-Reizen
Gisteren kwam TUI met cijfers over de herfstvakantie, vandaag komt D-reizen met haar Barometer.


Volgens D-Reizen zoeken we massaal de najaarszon op en vliegen naar de Canarische Eilanden (19%), Spanje (14%) en Turkije (12%). Opvallende nieuwkomers als herfstvakantiebestemming zijn de Verenigde Staten en Kaapverdië. Voor de herfsttrip wordt minder op de kosten gelet dan vorig jaar: gemiddeld geven we 5,7% meer geld uit aan de herfstvakantie dan in 2016.


Top 10 bestemmingen herfstvakantie 2017:

1. Canarische Eilanden

2. Spanje

3. Turkije

4. Griekenland

5. Verenigde Staten

6. Portugal

7. Frankrijk

8. Egypte

9. Nederlandse Antillen

10. Kaapverdië


Stedentrip populair

Opvallend is dat stedentrips dit jaar geliefder zijn dan ooit in de herfstvakantie. Een korte trip naar New York, Barcelona, Londen, Rome en Lissabon staat bij veel gezinnen op de agenda. Toch blijft ook "good old” familiebestemming Disneyland Parijs onverminderd populair.


Herfstvakantie als verwenmoment

Tijdens de herfstbreak leggen we onszelf graag in de watten en kiezen we liever voor een hotel dan een appartement als accommodatie. Een trend die al eerder is ingezet, zien we ook in de herfstperiode terug: de cruise wordt steeds populairder.


Over de Barometer

De D-reizen Barometer is de ‘thermometer’ van de reiswereld en signaleert periodiek trends en ontwikkelingen in de reismarkt op basis van online en instore boekingen bij D-reizen.

Trefwoorden: reisbranche, vakanties, herfstvakantie

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.