Geplaatst op: 17-10-2017
Auteur: Redactie

Positief halfjaar voor toerisme in Weerribben-Wieden

Positief halfjaar voor toerisme in Weerribben-Wieden
Bron: Shutterstock
De Weerribben-Wieden is dit jaar meer in trek bij verblijfstoeristen dan de afgelopen jaren. In het eerste half jaar overnachtten 285.000 mensen in de regio. Dat waren er een jaar eerder 264.000 en in 2015 273.000.


Merkleider Jakob Ponstein van Weerribben-Wieden Marketing presenteerde vorige week de cijfers uit de Regiomonitor-cijfers. Ponstein kon met cijfers het ‘goede gevoel’ in de zaal staven. Uit een korte enquête onder de 65 aanwezigen bleek dat bijna de helft van de ondernemers in 2017 beter draait dan in 2016, terwijl 16% een minder jaar beleeft.


Meer Duitsers in regio

Opvallend is verder de toegenomen populariteit van campings in de regio en de groei van het aantal Duitse toeristen. Dat laatste kan te maken hebben met de zogenoemde Waterlijn-campagne van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), waarin MarketingOost en Weerribben-Wieden Marketing participeren. De organisatie heeft bovendien op vakantiebeurzen in binnen- en buitenland gestaan. Vaak in samenwerking met een groot aantal samenwerkende hotels en campings, die samen een beurs bemannen.


Implementatie nieuwe huisstijl

Weerribben-Wieden Marketing is de komende maanden druk met het vervangen van alle borden, vlaggen en andere uitingen. Bij de start van het nieuwe seizoen in maart moet het voor bezoekers op alle fronten duidelijk zijn dat ze in Weerribben-Wieden zijn. De gemeente heeft tegen die tijd waar nodig ook alle borden vervangen. Ponstein presenteerde maandag een toolkit met logo’s, foto’s, huisstijl en regiokaart, waarmee partners het gebied kunnen promoten. Het is beschikbaar via de site www.visitweerribbenwieden.com/partners

Trefwoorden: overijssel, natuurgebieden, samenwerking, campings, kampeerterreinen, bungalowparken

CELTH





||| Nieuws |||

10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.