Geplaatst op: 17-10-2017
Auteur: Redactie

Positief halfjaar voor toerisme in Weerribben-Wieden

Positief halfjaar voor toerisme in Weerribben-Wieden
Bron: Shutterstock
De Weerribben-Wieden is dit jaar meer in trek bij verblijfstoeristen dan de afgelopen jaren. In het eerste half jaar overnachtten 285.000 mensen in de regio. Dat waren er een jaar eerder 264.000 en in 2015 273.000.


Merkleider Jakob Ponstein van Weerribben-Wieden Marketing presenteerde vorige week de cijfers uit de Regiomonitor-cijfers. Ponstein kon met cijfers het ‘goede gevoel’ in de zaal staven. Uit een korte enquête onder de 65 aanwezigen bleek dat bijna de helft van de ondernemers in 2017 beter draait dan in 2016, terwijl 16% een minder jaar beleeft.


Meer Duitsers in regio

Opvallend is verder de toegenomen populariteit van campings in de regio en de groei van het aantal Duitse toeristen. Dat laatste kan te maken hebben met de zogenoemde Waterlijn-campagne van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), waarin MarketingOost en Weerribben-Wieden Marketing participeren. De organisatie heeft bovendien op vakantiebeurzen in binnen- en buitenland gestaan. Vaak in samenwerking met een groot aantal samenwerkende hotels en campings, die samen een beurs bemannen.


Implementatie nieuwe huisstijl

Weerribben-Wieden Marketing is de komende maanden druk met het vervangen van alle borden, vlaggen en andere uitingen. Bij de start van het nieuwe seizoen in maart moet het voor bezoekers op alle fronten duidelijk zijn dat ze in Weerribben-Wieden zijn. De gemeente heeft tegen die tijd waar nodig ook alle borden vervangen. Ponstein presenteerde maandag een toolkit met logo’s, foto’s, huisstijl en regiokaart, waarmee partners het gebied kunnen promoten. Het is beschikbaar via de site www.visitweerribbenwieden.com/partners

Trefwoorden: overijssel, natuurgebieden, samenwerking, campings, kampeerterreinen, bungalowparken

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.