Positief halfjaar voor toerisme in Weerribben-Wieden
Merkleider Jakob Ponstein van Weerribben-Wieden Marketing presenteerde vorige week de cijfers uit de Regiomonitor-cijfers. Ponstein kon met cijfers het ‘goede gevoel’ in de zaal staven. Uit een korte enquête onder de 65 aanwezigen bleek dat bijna de helft van de ondernemers in 2017 beter draait dan in 2016, terwijl 16% een minder jaar beleeft.
Meer Duitsers in regio
Opvallend is verder de toegenomen populariteit van campings in de regio en de groei van het aantal Duitse toeristen. Dat laatste kan te maken hebben met de zogenoemde Waterlijn-campagne van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), waarin MarketingOost en Weerribben-Wieden Marketing participeren. De organisatie heeft bovendien op vakantiebeurzen in binnen- en buitenland gestaan. Vaak in samenwerking met een groot aantal samenwerkende hotels en campings, die samen een beurs bemannen.
Implementatie nieuwe huisstijl
Weerribben-Wieden Marketing is de komende maanden druk met het vervangen van alle borden, vlaggen en andere uitingen. Bij de start van het nieuwe seizoen in maart moet het voor bezoekers op alle fronten duidelijk zijn dat ze in Weerribben-Wieden zijn. De gemeente heeft tegen die tijd waar nodig ook alle borden vervangen. Ponstein presenteerde maandag een toolkit met logo’s, foto’s, huisstijl en regiokaart, waarmee partners het gebied kunnen promoten. Het is beschikbaar via de site www.visitweerribbenwieden.com/partners