Geplaatst op: 30-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

VVV bon maakt plaats voor VVV Cadeaukaart

VVV bon maakt plaats voor VVV Cadeaukaart
Vlnr Fabian Paagman, Algemeen Directeur Paagman B.V., Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland en Michaël van Straalen, Voorzitter MKB-Nederland.
De meest bekende cadeaubon van Nederland de VVV Cadeaubon verdwijnt na 42 jaar en wordt vervangen door een cadeaukaart die zowel online als offline kan worden besteed. Michaël van Straalen, voorzitter van MKB-Nederland, ontving de eerste VVV Cadeaukaart uit handen van Kees van Wijk, Algemeen Directeur van VVV Nederland.


De nieuwe VVV Cadeaukaart biedt van alle cadeaukaarten in Nederland het grootste cadeauaanbod in winkels én webshops. Bovendien is het bedrag wat op de cadeaukaart staat in delen te besteden. Volgens Fabian Paagman, algemeen-directeur van Paagman Boekwinkels in Den Haag, blijkt uit onderzoek dat ruim 60% van de cadeaukaarthouders gemiddeld tot de dubbele waarde van de kaart uitgeeft in de winkel en webshop waar zij hun aankoop doen.


Michaël van Straalen zegt: "De nieuwe kaart die nu zowel online als in de winkelstraat is te besteden biedt een extra stimulans voor de e- en retailmarkt. Door de brede besteedbaarheid en het klassieke, betrouwbare imago van de VVV is de cadeaukaart een altijd passend cadeau.”


130 miljoen euro omzet

In 2016 werden 8,1 miljoen VVV cadeaubonnen en -kaarten door VVV Nederland verkocht met een totale verkoopwaarde van meer dan 130 miljoen euro. Het meest populair was de VVV Cadeaubon waarvan er 7,9 miljoen werden verkocht. De gemiddelde waarde van een bon bedraagt 15 euro. Deze bon is op ruim 3 duizend punten te koop en kan bij ruim 23 duizend acceptanten worden besteed. Van de digitale VVV Giftcard werden er 78 duizend verkocht met een gemiddelde kaartwaarde van 26 euro. 


DNB en AFM toezichthouders

De VVV Cadeaukaart voldoet aan de eisen van het Keurmerk Cadeaukaarten. Alle gelden staan op een aparte stichting derdengelden rekening die onder toezicht van DNB en AFM valt. De VVV Cadeaukaart is vanaf 1 november overal te verkrijgen en te besteden. Meer informatie is te vinden op: http://www.vvvcadeaukaart.nl


Positie verder versterken

Erwin de Zeeuw, Directeur VVV Giftcards: "De traditionele papieren VVV Cadeaubon is de bekendste en meest favoriete cadeaubon van Nederland (*bron: GfK Gift Card Monitor 2016). Die positie willen we verder versterken. De VVV Cadeaukaart bereikt ook de groeiende groep jongeren die vooral online winkelt en keuzevrijheid waardeert. Niet alleen geven wordt leuker, ook krijgen!”

Topics:Marketing
Trefwoorden: cadeaubonnen, vvv

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...