Nederlanders iets vaker naar Puglia
Afgelopen
maandag hield de promotieorganisatie van de Italiaanse regio Puglia een
bijeenkomst in Amsterdam voor zakelijke relaties. Langzaam neemt het aantal
Nederlandse bezoekers naar de regio toe. Nederlandse toeristen vormen een
marktaandeel van net iets mee dan 5%.
"De Nederlandse markt heeft in de laatst vier jaar een constante groei laten
zien–zoals Alfredo De Liguori, Marketing-verantwoordelijke
van PugliaPromozione onderstreepte.De uit Nederland afkomstige toeristen
vertegenwoordigen voor Puglia 5,3% van het internationale verkeer en in 2016
hebben we 37.927 aankomsten en 138.507 verblijven geregistreerd. Nederlandse
toeristen geven de voorkeur aan verblijven van middellange tot lange duur,
waarin cultuur, relax en natuur gecombineerd worden, en ze worden gekenmerkt
door een hoog cultureel niveau, die in hun vakantie niet alleen een moment van
ontsnapping zien maar die de Puglia experience ten volle willen beleven, de
levensstijl, de keuken en de wijn, de artistieke en natuurlijke schoonheid”.
Trefwoorden: toerisme, accommodatie, marketing, Puglia
|
|
13/01/25
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
|
10/01/25
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
|
10/01/25
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
|
10/01/25
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
|
10/01/25
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
|
10/01/25
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.
|
09/01/25
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
|
08/01/25
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
|
|
27/01/25
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
|
29/01/25
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
|
06/02/25 t/m 10-02-25
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
11/03/25
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
|
|