Geplaatst op: 21-11-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

VVV Zuid-Limburg zet Kerstcampagne in hogere versnelling

VVV Zuid-Limburg zet Kerstcampagne in hogere versnelling
Kerstmarkt Gemeentegrot
VVV Zuid-Limburg zet de in augustus al gestarte kerscampagne de komende periode in een hogere versnelling. Met grote evenementen als Kerststad Valkenburg, Magisch Maastricht en Wèntjerdruim Sittard is de kerstperiode voor de regio van groot belang. De aanwezigheid van grote winterevenementen in de Euregio als Aken, Luik en Hasselt versterken de aantrekkingskracht alleen maar.


VVV Zuid-Limburg is zich er terdege van bewust dat het mogelijk is om de komende maanden zeer veel toeristen en recreanten naar de regio te trekken. Vandaar dat voor VVV Zuid-Limburg de voorbereidingen op deze periode al vroeg dit jaar gestart zijn. Het resultaat daarvan moet de komende periode zijn vruchten gaan afwerpen. De marketingcampagne Kerst in Zuid-Limburg bevat diverse promotie-items die de komende periode uitgerold gaan worden.


Marketingcampagne Kerst in Zuid-Limburg

De eerste opzet van de campagne werd in augustus gemaakt via het inrichten van de website www.kerstinzuidlimburg.nl. Ook is een bijbehorende google-adwords-campagne, waardoor de vindbaarheid van de website vergroot wordt, opgestart. Daarnaast werd op de 50plus beurs in Utrecht al volop ingezet op de winterperiode middels de verspreiding van kerstbrochures en het uitschrijven van een prijsvraag onder de bezoekers gericht op de Zuid-Limburgse kerstperiode. Bovendien zijn de touroperators uit België, Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk aangeschreven in combinatie met tickets voor kerstactiviteiten.


De komende periode zullen diverse digitale nieuwsbrieven naar groepen en consumenten verzonden worden. De aangesloten overnachtingaccommodaties in Zuid-Limburg ontvangen deze maand een Kerst in Zuid-Limburg-scheurblok met daarop meer dan 40 kerstevenementen, waarmee zij hun gasten kunnen informeren. Vanuit de VVV Zuid-Limburg Facebookpagina met ondertussen meer dan 50.000 volgers, worden diverse tips en nieuwsfeitjes verspreid en winacties gecommuniceerd. Tenslotte is het de komende maanden mogelijk om via de website van Tickli (Ticketshop Limburg) tickets te kopen voor meerdere activiteiten zoals de ondergrondse kerstmarkten in Kerststad Valkenburg. Meer info is te zien op www.tickli.nl/#kerst.


Tickets via Tickli

Ook in 2017 kan men weer genieten van Amuse tochten in Valkenburg (Route d’Amuse) en Sittard (Sittardse Amuse Tocht). Tijdens een Amuse tocht maakt u een gezellige wandeling waarbij u op meerdere plekken onderweg kunt genieten van een Bourgondische Amuse. De verscheidene Amuse kaarten zijn verkrijgbaar bij de VVV Limburg Winkels (Gulpen, Heerlen, Sittard, Vaals en Valkenburg) en op de website van Tickli (Ticketshop Limburg) via www.tickli.nl/#kerst.


Zuid-Limburg en de Euregio (kerstmarkten Aken, Hasselt, Luik) staan in november en december bol van de winterse activiteiten. Op www.kerstinzuidlimburg.nl staan alle activiteiten met data, aanvangstijden en locaties vermeld. Hierop staan nu al meer dan negentig activiteiten. Organisatoren van kerstactiviteiten kunnen online nog steeds hun evenementen gratis doorgeven via www.vvvzuidlimburg.nl/agenda/evenement-aanmelden/.

Trefwoorden: evenementen, zuid-limburg, campagnes, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

23/02/25
Exclusief voor leden
Vakantiegangers geven miljarden uit via vakantieplatformen
In de afgelopen drie jaar hebben vakantiegangers maar liefst 32,3 miljard euro uitgegeven aan boekingen via vakantieplatformen. Vakantiegangers geven het meeste uit op platforms die zich richten op reispakketten, zoals D-reizen en Dé VakantieDiscounter.
20/02/25
Exclusief voor leden
TUI, Corendon en Sunweb populairste Nederlandse touroperators
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb.
16/02/25
Exclusief voor leden
Europese luchthavens verwelkomen meer passagiers dan voor de pandemie
In 2024 hebben Europese luchthavens voor het eerst sinds de pandemie meer passagiers verwelkomd dan in 2019. Voor 2025 verwacht ACI EUROPE een verdere groei van 4% in passagiersverkeer, ondanks economische onzekerheden en geopolitieke spanningen.
16/02/25
Exclusief voor leden
DERTOUR Group neemt Hotelplan Group over, HomeToGo verwerft Interhome
Op 12 februari 2025 kondigde DERTOUR Group de overname aan van Hotelplan Group van Migros, met uitzondering van Interhome. Dat onderdeel wordt overgenomen door HomeToGo Group.
16/02/25
Veelbelovende start voor TUI Group in het nieuwe boekjaar 2025
TUI Group heeft een sterke start gemaakt in het eerste kwartaal van het boekjaar 2025. Het onderliggende EBIT groeide voor het tiende kwartaal op rij. TUI CEO Sebastian Ebel benadrukte dat de resultaten laten zien dat TUI op koers ligt voor verdere groei in het volledige jaar.
10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.