Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-11-2017

VVV Nederland

VVV Nederland

Naam organisatie: VVV Nederland

(Deel)branche: city- en regiomarketing

Website: www.vvvnederland.nl (corporate) www.vvv.nl (consumenten website)


Sinds 2017 werkt VVV Nederland op een nieuwe manier samen met de VVV/city- en regiomarketingorganisaties. Een nieuw flexibel licentiemodel met bijbehorend kennisnetwerk is in de plaats gekomen van de VVV franchiseformule.


Kennisnetwerk

Belangrijkste nieuwe activiteit onder deze licentie is het "Kennisnetwerk Destinatie Nederland”. De missie van het kennisnetwerk is door kennisdeling en verbinding bijdragen aan de ontwikkeling, samenwerking en versterking van het vakgebied destinatiemarketing, hospitality en de activiteiten van de individuele aangesloten organisaties. VVV Nederland is aanjager en facilitator van dit kennisnetwerk.


Het komende jaar staat met name in het teken van het uitbouwen van het kennisnetwerk. Het netwerk gaat in het voorjaar een congres organiseren rondom een actueel en relevant thema en in het najaar een fieldtrip om best practices in de praktijk te zien. Daarnaast gaan er een aantal expertgroepen functioneren. Deze expertgroepen brengen professionals uit verschillende city- en regiomarketingorganisaties op thema’s samen om kennis uit te wisselen en gezamenlijk na te denken over de ontwikkelingen op hun deelgebied binnen het vakgebied destinatiemarketing. Nu al zijn er binnen het kennisnetwerk diverse expertgroepen actief, bijvoorbeeld op het gebied van digitale innovatie in destinatiemarketing en hospitality. In de komende periode zullen de expertgroepen steeds concreter aan de slag gaan om van elkaar te leren en samen te werken. Tijdens het voorjaarscongres en de fieldtrip in het najaar koppelen de werkgroepen terug wat hun activiteiten omvatten en delen ze hun bevindingen en plannen met alle leden van het netwerk.


Merk

VVV Nederland ondersteunt via de VVV licenties de city- en regiomarketingorganisaties in Nederland daarnaast met het bereiken van hun marketing- en hospitality doelen met het superbekende merk VVV. In 2017 zijn 87 organisaties bij VVV Nederland aangesloten middels de VVV licentie. Tezamen ontvangen zij tientallen miljoenen (potentiële) gasten online of in één van de 330 fysieke VVV’s.


De allerbelangrijkste functie van het VVVmerk is de icoon- en bakenfunctie voor gasten en bezoekers die al op de plaats van bestemming zijn. Het VVVmerk zorgt voor herkenning. DeVVV is de fysieke of online plek waar je wordt geïnspireerd in de sfeer van de bestemming. Waar je op weg wordt geholpen met op jouw wensen toegesneden informatie. Waar herkenbaar gastheerschap is gekoppeld aan persoonlijke kennis van de bestemming.


Om het merk VVV verder te laden ontwikkelt en onderhoud VVV Nederland de VVV app en VVV.nl. Op vvv.nl gaat stapsgewijs het nodige veranderen. Steeds meer gaat de vraag: "wat is hier vandaag voor mij te doen” centraal staan. Op die manier draagt de website bij aan de lading van het merk VVV.

Licentienemers kunnen daarnaast softwaremodules afnemen zoals de NDTRC database en een compleet website CMS.


Cadeaucards

VVV Nederland zorgt eveneens voor geef- en winkelplezier bij consumenten en stimuleert de lokale en regionale economie door de omzet bij retail, horeca en de vrijetijdssector, met een uitgekiend assortiment van cadeaukaarten.

VVV Nederland werkt aan de integratie van de VVV cadeaubon en de VVV giftcard. En daarmee aan de qua omzet grootste cadeaukaart van Nederland: "de VVV cadeaukaart” die door tienduizenden bedrijven on- en offline wordt geaccepteerd.


In 2018 is de integratie van de VVV cadeaubon met de VVV giftcard voltooid en worden er vervolgstappen gezet op het gebied van personalisatie waardoor geven nog meer een persoonlijk tintje krijgt. Het acceptantenbestand wordt verder uitgebreid zodat de kaart online en offline relevant is voor een brede doelgroep. De VVV cadeaukaart zorgt zo bij grote en kleine retailers voor traffic en omzet.

Trefwoorden: brancheorganisatie, trendrapport, vvv nederland

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Vloer Recreatie Vakbeurs voor 80% gevuld
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...