Trendrapport: succesvol resultaat samenwerking

Het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd dat vorige week is verschenen staat vandaag centraal in het online relatiemagazine van het CBS. In het artikel Trendrapport toerisme: succesvol resultaat samenwerking wordt verslag gedaan van het event Trendrapport Live en staat de goede samenwerking tussen CBS, CELTH, NRIT Media en NBTC Holland Marketing centraal.
"We hebben de krachten gebundeld: kennis en data van verschillende partijen komen in dit rapport samen. Elke organisatie heeft zijn eigen sterkte en expertise. De onderwerpen zijn heel divers, waardoor er voor iedereen wel interessante onderwerpen inzitten. Ook de koppeling met het onderwijs en innovatie is een mooie toevoeging”, zegt Kees van der Most van NBTC.
Het Trendrapport heeft als doel een actueel, gedegen en samenhangend overzicht te geven van het toerisme, recreatie en vrijetijdsbesteding in Nederland.
Doelgroep
De doelgroep bestaat uit een breed spectrum van geïnteresseerden: beleidsmakers, studenten, professionals in het onderwijs, brancheorganisaties en ondernemers in de vrijetijdsbranche. Deze doelgroep bezocht ook het evenement op 20 november. "Het is de eerste keer dat we naar aanleiding van het trendrapport zo’n evenement organiseerden”, vertelt CBS-projectleider Luuk Schreven. "Gezien de grote opkomst bleek dat een schot in de roos. Allerlei thema’s kwamen aan bod, van big data over toerisme tot oplossingsrichtingen voor duurzamer stedelijk toerisme.”
Meer informatie en bestellen
Het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2017 is via de store van NRIT Media te bestellen. Het Trendrapport in 50 trends is via het kennisplatform NRIT Media te lezen.