Geplaatst op: 28-11-2017
Auteur: Marc Gerlings

Start Recreatie Vakbeurs Hardenberg 2017

Start Recreatie Vakbeurs Hardenberg 2017
Happy camping. Foto: Recreatie Vakbeurs Hardenberg.

Vandaag start om 12.00 de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg. De redactie van NRIT media is vandaag en morgen aanwezig. De redactie van managementblad Recreatie & Toerisme is morgen aanwezig. Hieronder enkele grote onderdelen van de beursvloer.

Happy camping
De vakanties zijn voorbij, maar tijdens Happy Camping waant u zich nog even weer in vakantiesferen. In samenwerking met Design Studio van Ginneken is dit een beurshal die doet denken aan een camping of vrijetijd-wonderland. Diverse exposanten presenteren hier hun product in een échte camping omgeving. Ook de techniek zoals slagbomen, tapzuilen en softwaresystemen worden zodanig geplaatst zodat uw veiligheid gewaarborgd blijft. Kortom, kom het campinggevoel (her)beleven op Happy Camping!


Spelen en bewegen | happy beach
Een tweede grote trekpleister van de Recreatie Vakbeurs is het themaplein ‘Spelen en Bewegen’. Een live speeltuin waarin u als bezoeker geïnspireerd wordt door de verschillende speeltoestellen en attracties in een ‘Happy Beach’ entourage.


Zwembadhal
In samenwerking met belevingsarchitect Stan de Haas wordt deze hal omgetoverd in een hal waar u alles vindt met betrekking tot zwembaden. Denk hierbij aan zwembadbouwers, leveranciers in zwembadcomponenten, verlichting, filter- en pomptechnieken, maar uiteraard ook stoomcabines en (speel)attracties. Van jetstreams en bubbelbaden tot glijbanen en opblaasbare stormbanen. Kortom, een waar zwemparadijs.


Ronde tafel gesprekken
Succes betekent samenwerken. Dat geldt natuurlijk ook voor u. Als campinghouder of eigenaar van een recreatiepark heeft u vast weleens te maken gehad met overheidsinstanties. Denk hierbij aan provincies en/of uw gemeenten. Maar ook andere innovatieve samenwerkingen tussen de horeca ondernemingen, dagrecreatie en VVV kantoren. Allemaal partijen die ‘samen’ successen kunnen maken. Hoe werken deze partijen eigenlijk samen om ‘recreëren in uw streek’ op de toeristische kaart te zetten?

Tijdens Recreatie Vakbeurs worden deze punten uitgelicht in eenRonde Tafel-setting. Met op elke dag een andere provincie of regio die haar uitdagingen delen op het gebied van toerisme. Aan tafel schuiven aan:Provincie Drenthe,Gemeente Dinkelland/OotmarsumenGemeenteVechtdal. Wat doen zij om toeristen naar hun regio te trekken? En waar lopen zij tegen aan? Halen deze regio’s alles uit de kast of laten ze mogelijkheden liggen? Aan de Ronde Tafel ontstaat een discussie met als doel: het stimuleren van de aantrekkingskracht van toerisme naar de regio.


Toegankelijkheidsplein(aanpassingen voor mindervaliden en senioren)
Veel ondernemers willen de toegankelijkheid van hun verblijfsaccommodatie(s) of vakantiepark verbeteren, maar weten niet goed hoe. Is het nodig om te verbouwen of zijn kleine aanpassingen voldoende? Welke voorzieningen zijn er te koop en wat kost het? Daarom richt de Recreatievakbeurs Hardenberg dit jaar het zogeheten Toegankelijkheidsplein in. Een plein waar ondernemers kunnen ontdekken hoe zij ook gastvrij kunnen worden voor deze groeiende en dankbare doelgroep. Dit plein wordt in samenwerking met Toegankelijk Toerisme Nederland georganiseerd.


Mobiliteitsparcours
Hier vindt u een testparcours voor elektrische voertuigen en machinerie. Leveranciers presenteren hier hun voer- en werktuigen met diverse live demonstraties en testritjes. Beleef hier dé nieuwste producten en machines voor uw recreatie onderneming.

De Recreatie Vakbeurs Hardenberg is in 2017 open van 12.00 – 20.00 tijdens de drie beursdagen 28, 29 en 30 november.
Trefwoorden: beurs, evenement, recreatie, exploitatie, inrichting

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...