Geplaatst op: 18-12-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Bijzonder hoofdkantoor voor Vacanceselect

Bijzonder hoofdkantoor voor Vacanceselect
Vacanceselect heeft haar nieuwe hoofdkantoor in Alkmaar helemaal als camping ingericht. Het personeel van deze platte en flexibele organisatie werkt hier in de sfeer die ze aan de gasten willen aanbieden.


Met het ontsluiten van een koffer vol ballonnen, met daarop de tekst Your’re welcome, opende directeur Loek van de Loo op donderdag 14 december het nieuwe Europese hoofdkantoor in Alkmaar van zusterondernemingen Vacanceselect en Selectcamp. Een hoofdkantoor zoals er géén ander in Nederland te vinden is. De nieuwe inrichting is namelijk gebaseerd op een zomerse campingvakantie en sluit zo naadloos aan op de camping- en glampingproducten die beide bedrijven in Zuid-Europa aanbieden.


Platte en flexibele organisatie

Voorheen waren de Vacanceselect- en Selectcamp medewerkers gehuisvest in twee kantoortorens. Op hetzelfde bedrijventerrein biedt het nieuwe onderkomen nu echter voldoende ruimte om al het huidige en toekomstig personeel op een en dezelfde verdieping te huisvesten. Vacanceselect en Selectcamp zijn beide platte, flexibele organisaties en hebben zich het afgelopen decennium ontwikkeld tot e-commerce ondernemingen, die met hun aanbod van glamping en luxe campingonderkomens het Europees marktleiderschap veroverden.


Volgens Van de Loo  weerspiegelt deze boodschap exàct de bedrijfssfeer waarnaar hij op zoek was. Niet alleen vanwege de reisbranche waarin beide bedrijven opereren. Maar ook vanwege de aard van beide organisaties. "Onze medewerkers werken in een platte, flexibele, organisatiestructuur. We willen een werkplek voor de toekomst. Waar ook e-commerce talent graag wil zijn, zich op zijn gemak voelt  en makkelijk met elkaar samenwerkt. We moeten eenvoudig eventjes naar elkaar toe kunnen lopen. Hiërarchie voelt  als een slecht zittend pak. Juist vanuit onze platte bedrijfsstructuur ontstaan bij ons voortdurend innovatieve producten en diensten


In Italiaanse sferen

Het nieuwe kantoor omvat onder meer: een ontvangstruimte die is ingericht als een gezellig Italiaans plein. Bewegwijzeringen zoals op de camping. Werkvertrekken en vergaderruimten die ogen als luxe glamping-onderkomens. Fotowanden van Italiaanse landschappen in ruimtes waar tussenwanden nagenoeg ontbreken en waar de verschillende afdelingen hun werkzaamheden verrichten. In het nieuwe kantoor is zelfs een levensechte Piaggio te vinden, de karakteristieke gemotoriseerde driewieler uit Italië.


Het creatieve concept van het nieuwe Europese hoofdkantoor is bedacht en uitgevoerd door de samenwerkende bedrijven HET ID! en CMT Architectuur en Design, beide uit Woerden.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, kampeervakanties, vakanties, glaming

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...