Geplaatst op: 18-12-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Bijzonder hoofdkantoor voor Vacanceselect

Bijzonder hoofdkantoor voor Vacanceselect
Vacanceselect heeft haar nieuwe hoofdkantoor in Alkmaar helemaal als camping ingericht. Het personeel van deze platte en flexibele organisatie werkt hier in de sfeer die ze aan de gasten willen aanbieden.


Met het ontsluiten van een koffer vol ballonnen, met daarop de tekst Your’re welcome, opende directeur Loek van de Loo op donderdag 14 december het nieuwe Europese hoofdkantoor in Alkmaar van zusterondernemingen Vacanceselect en Selectcamp. Een hoofdkantoor zoals er géén ander in Nederland te vinden is. De nieuwe inrichting is namelijk gebaseerd op een zomerse campingvakantie en sluit zo naadloos aan op de camping- en glampingproducten die beide bedrijven in Zuid-Europa aanbieden.


Platte en flexibele organisatie

Voorheen waren de Vacanceselect- en Selectcamp medewerkers gehuisvest in twee kantoortorens. Op hetzelfde bedrijventerrein biedt het nieuwe onderkomen nu echter voldoende ruimte om al het huidige en toekomstig personeel op een en dezelfde verdieping te huisvesten. Vacanceselect en Selectcamp zijn beide platte, flexibele organisaties en hebben zich het afgelopen decennium ontwikkeld tot e-commerce ondernemingen, die met hun aanbod van glamping en luxe campingonderkomens het Europees marktleiderschap veroverden.


Volgens Van de Loo  weerspiegelt deze boodschap exàct de bedrijfssfeer waarnaar hij op zoek was. Niet alleen vanwege de reisbranche waarin beide bedrijven opereren. Maar ook vanwege de aard van beide organisaties. "Onze medewerkers werken in een platte, flexibele, organisatiestructuur. We willen een werkplek voor de toekomst. Waar ook e-commerce talent graag wil zijn, zich op zijn gemak voelt  en makkelijk met elkaar samenwerkt. We moeten eenvoudig eventjes naar elkaar toe kunnen lopen. Hiërarchie voelt  als een slecht zittend pak. Juist vanuit onze platte bedrijfsstructuur ontstaan bij ons voortdurend innovatieve producten en diensten


In Italiaanse sferen

Het nieuwe kantoor omvat onder meer: een ontvangstruimte die is ingericht als een gezellig Italiaans plein. Bewegwijzeringen zoals op de camping. Werkvertrekken en vergaderruimten die ogen als luxe glamping-onderkomens. Fotowanden van Italiaanse landschappen in ruimtes waar tussenwanden nagenoeg ontbreken en waar de verschillende afdelingen hun werkzaamheden verrichten. In het nieuwe kantoor is zelfs een levensechte Piaggio te vinden, de karakteristieke gemotoriseerde driewieler uit Italië.


Het creatieve concept van het nieuwe Europese hoofdkantoor is bedacht en uitgevoerd door de samenwerkende bedrijven HET ID! en CMT Architectuur en Design, beide uit Woerden.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, kampeervakanties, vakanties, glaming

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.