Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-12-2017
Auteur: Marc Gerlings

Financiële ondersteuning voor Varend Corso Westland

Financiële ondersteuning voor Varend Corso Westland
Foto: Varend Corso Westland

Fonds Westland ondersteunt ook de komende drie jaren het Varend Corso Westland. De komende drie edities ontvangt het evenement een jaarlijkse bijdrage van 20.000 euro. Door dit geld kunnen ook niet commerciële deelnemers een plek in het corso krijgen.

De donatie is niet alleen bedoeld voor de organisatiekosten van het driedaagse evenement zelf, een belangrijk deel is juist bestemd voor de deelnemers. Totaal kunnen twaalf niet-commerciële deelnemers, zoals bijvoorbeeld dorpskernen, dat bedrag gebruiken als inschrijfgeld. Zo draagt het Fonds eraan bij dat er komende zomer weer een stevige en gevarieerde corsostoet voor de dag komt.

Hoog niveau kan niet zonder ondersteuning
Het Varend Corso Westland kan zonder subsidies en donaties, zoals deze van Fonds Westland, niet het hoge niveau halen zoals de afgelopen jaren het geval was. Zowel het bestuur van Fonds Westland, als het bestuur van het corso kijken nu al reikhalzend uit naar het eerste weekend van augustus als de schuiten en zeilende Westlanders weer in vol ornaat aan het publiek voorbij trekken.


Helemaal Hollands
Het thema van het corso is volgend jaar ‘Helemaal Hollands’. Hoe de deelnemers dat gaan uitbeelden, is op 3, 4 en 5 augustus te zien vanaf de waterkant.

Trefwoorden: evenement, toerisme, regiomarketing

CELTH





||| Nieuws |||

06/03/25
Exclusief voor leden
Prestaties en ambities van NS en KLM
Twee Nederlandse mobiliteitsiconen kwamen deze week met jaarcijfers over 2024. Die vielen niet mee. NS maakt nog steeds verlies en de KLM rapporteert tegenvallende resultaten. Toch zijn de ambities groot.
06/03/25
Eerste Reiswerk e-learning voor starters
Na maanden hard werken heeft arbeidsmarktfonds Reiswerk zijn eerste e-learning gelanceerd voor mensen die zich oriënteren om de reissector aan de slag te gaan.
06/03/25
Hoe digitaliseert de gastvrijheidssector?
Digitalisering speelt een steeds grotere rol in de Nederlandse gastvrijheidssector. Dat blijk uit onderzoek van NBTC onder ruim 200 ondernemers.
03/03/25
Artikelen Capita Selecta uit Trendrapport online
Alle artikelen in het hoofdstuk Capita Selecta van het nieuwste Trendrapport staan online. Mede dankzij partners CELTH en NBTC vrij toegankelijk.
03/03/25
Exclusief voor leden
GoVolta's budgettrein strandt door financieringsproblemen
Een ontluisterend interview in de Volkskrant met de initiatiefnemers van GoVolta, het bedrijf van Maarten Bastian en Hessel Winkelman. Ze hadden grootse plannen om in 2025 budgettreinen door Europa te laten rijden.
03/03/25
Het effect van ‘Wie is de Mol’ op bestemmingen
Na elk seizoen van "Wie is de Mol?" stijgt het aantal Nederlandse vakantieboekingen naar de landen waar het populaire tv-programma is opgenomen. Autoverhuurbedrijf Sunny Cars meldt een opvallende toename in de verhuur van auto’s in de landen waar de opnames waren.
03/03/25
Exclusief voor leden
Low Carbon Travels en Nature Travel Lab bundelen krachten
Nature Travel Lab en Low Carbon Travels hebben de handen ineengeslagen om duurzame en natuurgerichte reizen te stimuleren.
03/03/25
Exclusief voor leden
Sunny Cars richt pr op landelijke media
Pr-bureau nxt agency meldt de samenwerking met autohuurspecialist Sunny Cars aan. De samenwerking richt zich op het positioneren van Sunny Cars als thought leader in de autoverhuurbranche. Data gaat meer een rol spelen in de pr-strategie.

||| Agenda |||

12/03/25
12/03/25 t/m 12-03-25:  Frysk Toerisme Festival 2025,
Merk Fryslân organiseert op 11 maart 2025 het Frysk Toerisme Festival 2025. Dit event is de opvolge...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...