Geplaatst op: 05-01-2018
Auteur: Marc Gerlings

Topvrouw ANWB vertrekt naar attractiepark Toverland

Topvrouw ANWB vertrekt naar attractiepark Toverland
Carin van Berkel (53) wordt de nieuwe Commercieel Directeur van Attractiepark Toverland. Per 12 maart 2018 geeft zij leiding aan de afdelingen marketing en sales. Zij zal onder meer verantwoordelijk zijn voor de bezoekersaantallen en -omzet en daarmee direct bijdragen aan de groeiambitie van Toverland. Belangrijk moment want in 2018 volgt de grootste uitbreiding uit de historie van het park.

Met de komst van Carin van Berkel is het directieteam van Toverland weer compleet.Carin van Berkel bekleedde diverse directiefuncties binnen Holland Casino – waaronder die van directeur marketing - en was ze een aantal jaren commercieel directeur bij de Efteling. De afgelopen zes jaar heeft Carin gewerkt als manager Vrije Tijd bij de ANWB en heeft daar een succesvolle en winstgevende bedrijfsunit ontwikkeld. Deze biedt een inspirerende en uitnodigende mix op het gebied van vrije tijd. Maar liefst één miljoen ANWB-leden maken jaarlijks gebruik van dit ANWB-aanbod voor een dagje weg, avondje uit en nachtje weg. Carin gelooft dat het succes van deze ANWB-activiteit nog sterk kan groeien, zeker met het huidige enthousiaste team van twintig personen. "Dat maakt het ook niet makkelijk om dit team en de ANWB los te laten. Maar op de magische uitnodiging om samen met het team van Toverland te bouwen aan grootse en ambitieuze nieuwe ontwikkelingen kon ik alleen maar volmondig ja zeggen.”

Caroline Kortooms, Algemeen Directeur Toverland, geeft aan dat Carin hoog op het verlanglijstje van haar en haar broer Jean Gelissen, Algemeen Directeur Gelissen Group, stond: "Carin kent de branche als geen ander en beschikt bovenal over de voor ons cruciale eigenschappen moed, daadkracht, doorzettingsvermogen en inspirerend leiderschap. Vol passie en vertrouwen koersen wij samen met Carin door naar een nóg groter, nóg mooier en nóg magischer Toverland.”

Met de toevoeging van Carin bestaat het directieteam van Attractiepark Toverland uit vier personen: Caroline Kortooms (Algemeen Directeur), Paul Oomen (Technisch Directeur), Benny Steijvers (Operationeel Directeur) en Carin van Berkel (Commercieel Directeur).
Trefwoorden: attractie, attractiepark, leisure, ANWB

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...