Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-01-2018

Bezoek Horecava groeit met 2%

Bezoek Horecava groeit met 2%
Het gaat goed met de horeca. Je treft in het leisure landschap steeds meer horeca aan. Dat groeiend aantal eigenaren en het personeel kwamen naar Amsterdam, naar de Horecava om inspiratie op te doen. Dat leidde naar een groei van het aantal bezoekers met 2% in vergelijking met de editie van 2017.

De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ meer dan waargemaakt. Maar liefst driekwart van de bezoekers gaf aan Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie. De Horecava stond bol van nieuwe initiatieven waaronder toekomsttrends in het Innovation & TrendLAB, meerdere pop-up restaurants, nieuwe wedstrijden en de extra Fast Casual On the Move hal. Deze laatste speelde in op de veranderende consumentenvraag naar gemaksconcepten. Maar liefst tweederde van de bezoekers bezocht deze hal. Driekwart van de bezoekers gaf aan naar de beurs te komen voor nieuwe producten, diensten en technologieën. Gezien de eerste reacties van bezoekers heeft de Horecava 2018, gehouden van 8 tot en met 11 januari 2018 in RAI Amsterdam, hier ruimschoots aan voldaan.


In totaal bezochten 66.444 professionals de nationale vakbeurs. Dat is 2% meer dan in 2017. Opvallend is de groei van nieuwe bezoekers. Een deel hiervan is afkomstig van speciaalzaken. Retail richt zich steeds meer op horeca en dat is zichtbaar in het bezoekersprofiel. Het beslissingsniveau van de bezoeker is in vergelijking met voorgaand jaar gelijk gebleven.


Vernieuwend concept
De Horecava is inmiddels zo omvangrijk dat meerdaags bezoek aan te raden is. Twee keer zoveel bezoekers bezochten de beurs dan ook meerdere dagen. De positieve reacties van bezoekers onderstrepen dat de Horecava hen inspireert. Enkele reacties: "Constructief en goed aanbod van mogelijkheden voor vernieuwing en toepassing.”, "De Horecava was inspirerend, uitdagend en verrassend. Een geweldige plek om jaarlijks nieuws te proeven."


Positieve vibe
Deze positieve vibe ziet ook Luuk Scholte, beursmanager Horecava: "Het gaat goed in de horeca. Dat zie je op de beurs met de komst van nieuwe onderdelen en doelgroepen. Daarmee bieden we niet alleen een compleet beeld voor de Nederlandse horecaprofessionals, maar weten we hen ook te verrassen. Goed om te horen dat bezoekers zien dat er grote stappen gezet zijn in vernieuwing van het event. Ook van exposanten is de respons heel positief.”


Horecava 2019
De volgende Horecava vindt plaats van maandag 7 tot en met donderdag 10 januari 2019 in RAI Amsterdam. Meer informatie over de Horecava is te vinden op www.horecava.nl. Horecava is ook te volgen op TwitterFacebookInstagramLinkedIn en Youtube.


Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, groei, economie, uitgaven

CELTH



||| Nieuws |||

18/04/25
Website Ophetwater.nl voor routes op het water
Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
18/04/25
Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
18/04/25
Exclusief voor leden
Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
18/04/25
Camperverhuurplatform Goboony professionaliseert hulpverlening
Goboony, het grootste camperdeelplatform van Europa, gaat een nauwe samenwerking aan met VHD Alarmcentrale, dé specialist in camperhulpverlening.
18/04/25
Oprichters KNAB en Albelli investeren €1 miljoen in snelgroeiend platform Glampings.com
Bij 2de investeringsronde heeft Glamping.com een groeikapitaalinjectie opgehaald om luxe camperen toegankelijker te maken voor een breed publiek.
18/04/25
Zuid-Limburg optimaliseert fietsknooppuntennetwerk
Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.
18/04/25
Nationale Campermarkt trekt ruimt 3.200 bezoekers
De grootste particuliere campermarkt van Europa laat 25% van de campers van eigenaar wisselen
18/04/25
Favoriete Paasbestemmingen volgens Booking.com
Welke bestemmingen zijn voor Nederlanders rond de Paasdagen favoriet voor een korte vakantie? Booking.com dook in haar data en ziet interessante trends.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...