Grote ambities voor marketing Lingestreek
Zoektocht naar financiering professionele organisatie
De wil om tot een professionele marketingorganisatie te komen voor de bijzondere Lingestreek spat er bij Astrid van Bruchem en Rutger van Stappershoef van af. Liever vandaag dan morgen. Het is niet zomaar een wild idee. De twee zijn al enkele jaren actief, maar vrijwel zonder middelen. Ze doen dat ook nog eens anders dan bij de meeste regio’s en steden. Nu wordt een stevig plan gemaakt voor het Regionaal Investeringsfonds FruitDelta Rivierenland, hopelijk wordt die kans benut.
Het bijzondere aan de Lingestreek (zie de kaart) is dat het voor de meeste mensen valt onder de naam Betuwe. Toch is de rivier de Linge met zijn kleine steden en dorpen zo authentiek dat je er wel een echt merk rondom heen kunt bouwen. Dat is wat Rutger, nu al bij enkele steden als zelfstandig ondernemer actief in citymarketing, ook wil doen. "Het is een niet bestaand merk maar we gaan het wel creëren. De Linge en de Lingestreek zijn er altijd geweest maar het is tot nu toe niet echt gebruikt. We zijn niet de eersten die er zo over denken. Al in 2000 is door een groot fan van deze streek een website opgericht. Hij zocht in 2014 een opvolger. Dat zijn wij geworden.”
Vrijwilligerswerk borgen
Met inzet van heel veel vrijwilligers staat er in feite al een projectorganisatie voor gebiedsmarketing. Het is gebundeld onder Stichting Lingestreek. Samen met partners zoals de gemeenten, provincies, waterschap en wellicht de opvallendste partner, Welzijn West Betuwe wordt aan productontwikkeling en marketing gewerkt. Als je meer informatie krijgt van Astrid en Rutger lijkt het al of >>>
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |