Pluktuin van tulpen maakt publiek klaar voor nieuw tulpenseizoen
Foto: Keukenhof
Met een reusachtige pluktuin vol tulpen op de Dam in Amsterdam is zaterdag 20 januari 2018 een nieuw snijtulpenseizoen van start gegaan. Tienduizenden mensen stonden in de rij om gratis een bosje tulpen te plukken. Ook België beleefde dit jaar voor het eerst Nationale Tulpendag met een pluktuin op het Koningin Astridplein in Antwerpen. In Duitsland is het nieuwe seizoen gevierd met een tulpenfietstour door Berlijn.
Arjan Smit, voorzitter van Tulpen Promotie Nederland:"Wij zijn als collectief van Nederlandse tulpenkwekers bijzonder trots dat dit jaar onze buurlanden Tulpendag met ons mee vieren.”
Arjan Smit, voorzitter van Tulpen Promotie Nederland:"Wij zijn als collectief van Nederlandse tulpenkwekers bijzonder trots dat dit jaar onze buurlanden Tulpendag met ons mee vieren.”
Tulpen uit Amsterdam
Speciale gast op de Dam was actrice Anneke Sluiters, hoofdrolspeelster uit de romantische film Tulipina. Nadat Sluiters de nieuwe dvd van Tulipani presenteerde, opende zij de pluktuin samen met Lisa Smit, Tulpenmeisje 2018 en Arjan Smit, voorzitter van Tulpen Promotie Nederland (TPN).
Het massaal aanwezige publiek plukte daarna naar hartenlust tulpen in de tuin die dit jaar in het teken stond van ‘Romantiek’. Arjan Smit: "Het is geweldig om te zien dat Tulpendag in amper zeven jaar is uitgegroeid tot een dag waar het hele vak naar uit kijkt en actief op inspeelt. Bloemisten, tuincentra en supermarkten hangen bijvoorbeeld feestelijke tulpenvlaggetjes in de winkel, organiseren workshops en zetten de tulp centraal op sociale media.”
Het massaal aanwezige publiek plukte daarna naar hartenlust tulpen in de tuin die dit jaar in het teken stond van ‘Romantiek’. Arjan Smit: "Het is geweldig om te zien dat Tulpendag in amper zeven jaar is uitgegroeid tot een dag waar het hele vak naar uit kijkt en actief op inspeelt. Bloemisten, tuincentra en supermarkten hangen bijvoorbeeld feestelijke tulpenvlaggetjes in de winkel, organiseren workshops en zetten de tulp centraal op sociale media.”