Geplaatst op: 23-01-2018
Auteur: Marc Gerlings

Motel One opent tweede hotel op toplocatie Waterlooplein

Motel One opent tweede hotel op toplocatie Waterlooplein

De Duitse hotelketen Motel Oneopent een tweede Nederlandse vestiging en wel aan het Waterlooplein in Amsterdam. Voor het design is in samenwerking met de Nederlandse ontwerper Piet Hein Eek gekozen voor een lokale touch aan de hand van drie thema’s: vlooienmarkt, upcycling en oude Nederlandse meesters.

Motel One is inmiddels al weer twee jaar actief op de Nederlandse markt. De eerste vestiging werd geopend tegenover het beursgebouw RAI, ook in Amsterdam.

Piet Hein Eek meets vlooienmarkt
Van opgepoetste tweedehands ramen, deuren, kasten en houten planken als muurbekleding en een kroonluchter van antieke vlooienmarktlampen, tot een fijne werktafel met geïntegreerde en zelfgecreëerde tafellampen. Het zijn enkele pronkstukken van designer Piet Hein Eek voor de One Lounge van de tweede Nederlandse Motel One vestiging aan het Waterlooplein. Niet alleen geven zij het hotel een speciale en lokale touch, het design ondersteunt tegelijkertijd Motel One’s geloof in duurzaamheid, meldt het bedrijf.




Bezoeker Nederlandse meesters bieden
Het design van de One Lounge speelt met licht en schaduw en lichte en donkere contrasten. Zo laat een uitgebreide muurbewerking close-up details zien, geïnspireerd op meesters als Rembrandt en Vermeer, die zijn omlijst door fotolijsten afkomstig van de vlooienmarkt. Zelfs de tafels bevatten speciale afdrukken van de Nederlandse meesters, waardoor gasten lokale kunst op een relaxte manier ontdekken tijdens hun verblijf in de grachtenstad.

Oude meesters versus moderne designers
Niet alleen oude meesters worden geëerd in het Motel One hotel, ook moderne en lokale designers krijgen een podium om hun skills te laten zien. Neem plaats op een van de gedetailleerde stoelen van Moooi of de barkrukken van Pepe Heykoop, waarin ook gerecyclede materialen zijn verwerkt. Een voorkeur voor internationale designerstukken? Haal dan je hart op bij de Chesterfield sofa van Poltrona Frau of stoelen en fauteuils van het Italiaanse Poliform. De perfecte imperfectie door het gebruik van oude en moderne elementen maakt het overall design van het nieuwe Motel One Amsterdam-Waterlooplein hotel aantrekkelijk.

De overnachtingsprijs blijft voor Amsterdamse standaard laag, vanaf €89.- per nacht per kamer.

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.