Geplaatst op: 23-01-2018
Auteur: Marc Gerlings

Motel One opent tweede hotel op toplocatie Waterlooplein

Motel One opent tweede hotel op toplocatie Waterlooplein

De Duitse hotelketen Motel Oneopent een tweede Nederlandse vestiging en wel aan het Waterlooplein in Amsterdam. Voor het design is in samenwerking met de Nederlandse ontwerper Piet Hein Eek gekozen voor een lokale touch aan de hand van drie thema’s: vlooienmarkt, upcycling en oude Nederlandse meesters.

Motel One is inmiddels al weer twee jaar actief op de Nederlandse markt. De eerste vestiging werd geopend tegenover het beursgebouw RAI, ook in Amsterdam.

Piet Hein Eek meets vlooienmarkt
Van opgepoetste tweedehands ramen, deuren, kasten en houten planken als muurbekleding en een kroonluchter van antieke vlooienmarktlampen, tot een fijne werktafel met geïntegreerde en zelfgecreëerde tafellampen. Het zijn enkele pronkstukken van designer Piet Hein Eek voor de One Lounge van de tweede Nederlandse Motel One vestiging aan het Waterlooplein. Niet alleen geven zij het hotel een speciale en lokale touch, het design ondersteunt tegelijkertijd Motel One’s geloof in duurzaamheid, meldt het bedrijf.




Bezoeker Nederlandse meesters bieden
Het design van de One Lounge speelt met licht en schaduw en lichte en donkere contrasten. Zo laat een uitgebreide muurbewerking close-up details zien, geïnspireerd op meesters als Rembrandt en Vermeer, die zijn omlijst door fotolijsten afkomstig van de vlooienmarkt. Zelfs de tafels bevatten speciale afdrukken van de Nederlandse meesters, waardoor gasten lokale kunst op een relaxte manier ontdekken tijdens hun verblijf in de grachtenstad.

Oude meesters versus moderne designers
Niet alleen oude meesters worden geëerd in het Motel One hotel, ook moderne en lokale designers krijgen een podium om hun skills te laten zien. Neem plaats op een van de gedetailleerde stoelen van Moooi of de barkrukken van Pepe Heykoop, waarin ook gerecyclede materialen zijn verwerkt. Een voorkeur voor internationale designerstukken? Haal dan je hart op bij de Chesterfield sofa van Poltrona Frau of stoelen en fauteuils van het Italiaanse Poliform. De perfecte imperfectie door het gebruik van oude en moderne elementen maakt het overall design van het nieuwe Motel One Amsterdam-Waterlooplein hotel aantrekkelijk.

De overnachtingsprijs blijft voor Amsterdamse standaard laag, vanaf €89.- per nacht per kamer.

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
02/10/24
Hoe een ziekteverzuimverzekering je bedrijf kan beschermen
Het welzijn van medewerkers is een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de ondernemer. Ziekteverzuim kan een aanzienlijke impact hebben op je bedrijf
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.