Efteling opent International Blog House
De Efteling stelt negen weken achtereen een vakantiehuis ter beschikking aan influencers om verslag te doen over hun bezoek aan het attractiepark en het verblijf in het vakantiepark. Met dit initiatief wil de Efteling meer internationale aandacht vragen voor de verblijfsmogelijkheden en het diverse aanbod in het park.
Volgens Fons Jurgens, voorzitter Raad van Bestuur heeft de inzet van bloggers en vloggers zich voor de Efteling de laatste jaren zowel in eigen land als in het buitenland bewezen. "Dit initiatief is een volgende stap om de kwalitatieve samenwerking met influencers in Nederland en het bezoek uit onze buurlanden verder te laten toenemen. We laten hen de Efteling zo authentiek mogelijk beleven en hopen dat ze niet alleen hun volgers maar ook elkaar zullen inspireren.”
Op weg naar 5 miljoen bezoekers
Het International Blog House moet het doel van van de Efteling om in 2020 een internationale verblijfsbestemming te zijn met 5 miljoen bezoekers dichterbij brengen.
Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot een van de grootste toeristische bestemmingen van Europa, met 4,76 miljoen bezoekers in 2016. De Efteling omvat naast het attractiepark ook het Efteling Hotel, het vakantiepark Efteling Bosrijk, het vakantiepark Efteling Loonsche Land, het Efteling Theater en het Efteling Golfpark.