Geplaatst op: 25-01-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Efteling opent International Blog House

Efteling opent International Blog House
De Efteling introduceert in de maanden april en mei het ‘Efteling International Blog House’. Een Dorpshuys in Vakantiepark Efteling Bosrijk wordt gedurende deze maanden exclusief bewoond door bloggers en vloggers uit Duitsland, Frankrijk, Engeland, België en Nederland. Zij geven elkaar steeds symbolisch de huissleutel door als in een blog-estafette.

De Efteling stelt negen weken achtereen een vakantiehuis ter beschikking aan influencers om verslag te doen over hun bezoek aan het attractiepark en het verblijf in het vakantiepark. Met dit initiatief wil de Efteling meer internationale aandacht vragen voor de verblijfsmogelijkheden en het diverse aanbod in het park.


Volgens Fons Jurgens, voorzitter Raad van Bestuur heeft de inzet van bloggers en vloggers zich voor de Efteling de laatste jaren zowel in eigen land als in het buitenland bewezen. "Dit initiatief is een volgende stap om de kwalitatieve samenwerking met influencers in Nederland en het bezoek uit onze buurlanden verder te laten toenemen. We laten hen de Efteling zo authentiek mogelijk beleven en hopen dat ze niet alleen hun volgers maar ook elkaar zullen inspireren.”


Op weg naar 5 miljoen bezoekers

Het International Blog House moet het doel van van de Efteling om in 2020 een internationale verblijfsbestemming te zijn met 5 miljoen bezoekers dichterbij brengen.


Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot een van de grootste toeristische bestemmingen van Europa, met 4,76 miljoen bezoekers in 2016. De Efteling omvat naast het attractiepark ook het Efteling Hotel, het vakantiepark Efteling Bosrijk, het vakantiepark Efteling Loonsche Land, het Efteling Theater en het Efteling Golfpark.

Trefwoorden: attractieparken, noord-brabant, blogggen, vloggen

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...