Midden-Limburg voldoet aan de imagowaarden
Dat blijkt uit onderzoek van de VVV Midden-Limburg naar de effecten van het toeristische beleid, in relatie tot de diverse aanwezige toeristische speerpunten in Midden-Limburg te onderzoeken. Bij het onderzoek dat door Dynamic Concepts is uitgevoerd werd vooral ingespeeld op bezoekersbeleving, communicatie en imago, uitgave patronen en socio-demografische kenmerken. Tijdens een aantal evenementen en op verschillende locaties zijn 661 respondenten met een gemiddelde leeftijd van 45 jaar geïnterviewd.
Imago
Rondom communicatie en imago komt vooral naar voren dat gastvrij (83,2 %) en rijk aan natuur (85,9 %) door de bezoekers het meest met Midden-Limburg wordt geassocieerd. Gekeken naar kwaliteitsaspecten worden sfeer, gastvrijheid en veiligheidsgevoel als belangrijkste factoren ervaren.
Bestedingen
Het overgrote deel van de bezoekers geeft aan dat er door het huidige bezoek geen verandering zal optreden in het aantal bezoeken aan Midden-Limburg. Gemiddeld geven de bezoekers per dag/evenement ruim € 30,- per persoon uit.
Conclusie
Hiermee voldoet Midden-Limburg aan de imagowaarden: toegankelijkheid, gastvrijheid, rijk aan historisch en natuur. Deze conclusie past bij het aanbod van de onderzochte evenementen en locaties.