Geplaatst op: 05-02-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Ludieke Valentijnsacties in reiswereld

Ludieke Valentijnsacties in reiswereld
Bron: Pixabay
De Valentijnkoorts is ook overgeslagen op organisaties in de reiswereld. EasyJet en D-reizen organiseren ludieke Valentijnsacties.


Easyjet lanceert een gedichtenwedstrijd waarbij passagiers worden uitgedaagd te schrijven op de achterkant van de zakjes die in iedere stoelzak aan boord zitten. D-reizen daagt mensen uit om op de site van D-reizen aan te geven "met wie zou jij eenBUSschuitje willen eten en waarom”.


Love Sick gedichtenwedstrijd op papieren zakjes aan boord van Easyjet

Love Sick van easyJet is de eerste wereldwijde gedichtenwedstrijd aan boord van een vliegtuig. De luchtvaartmaatschappij wil een glimlach toveren op de gezichten van degenen die zich bevinden in een lange afstandsrelatie. Volgens easyJet heeft 29% van haar frequent flyers een lange afstandsrelatie. Dit betekent dat er naar schatting zo’n 250.000 stellen naar elkaar zullen vliegen voor de romantische feestdag.


Deelnemers moeten hun gedicht schrijven op de achterkant van het zakje en hun creaties delen op twitter en instagram door de volgende tags te gebruiken @easyJet en #LoveSickSonnets. Gedichten kunnen zowel in het Nederlands als in het Engels worden ingestuurd. De inzendingen worden beoordeeld door schrijfster Daisy Goodwin. De prijzen zijn vluchten winnen binnen het easyJet netwerk. De wedstrijd start op 1 februari en loopt tot het einde van de maand.


BUSschuitje eten in Parijs met D-reizen

D-reizen roept samen met De Jong Intra Vakanties mensen op hun geliefde, vriendin, broer, zus of knappe buurman uit te nodigen voor een geheel verzorgd weekend voor twee personen naar de stad van de liefde. "Geef aan met wie jij wel een BUSschuitje zou willen eten in Parijs en waarom met deze persoon. Wie weet ben jij één van de gelukkige winnaars en geniet jij samen met jouw Valentijn van de romantische highlights van Parijs”, schrijft D-reizen in haar oproep.


Voor de 10 meest romantische, grappige of ontroerende inzendingen heeft D-reizen op 23 februari twee plekjes gereserveerd in de Lovebus naar Parijs waarna een geheel verzorgd programma volgt. Deze actie loopt van vrijdag 2 tot en met zondag 11 februari 2018. De winnaars worden op Valentijnsdag zelf - woensdag 14 februari - bekendgemaakt en krijgen hierover persoonlijk bericht.

Trefwoorden: acties, marketing, luchtvaart, reisbranche, valentijn

CELTH





||| Nieuws |||

04/02/25
Museum Oudheden biedt tweede kaart gratis op Valentijnsdag
Een bezoek aan het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden is op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari 2025, voordelig en dubbelgezellig met de prijsactie ‘2 entreekaartjes voor de prijs van 1’.
04/02/25
Exclusief voor leden
Cultureel aanbod onderdeel van arbeidsomstandigheden
Alleo en CultuurWerkt! bundelen krachten en maken populaire cultuur integraal onderdeel van arbeidsv...
04/02/25
De toekomst speelt op Delft Fringe Festival
Op 30 bijzondere locaties in Delft worden bezoekers van 27 mei tot en met 9 juni door 26 talenten verrast met dans, theater, muziek, cabaret en alles daartussen.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).