Geplaatst op: 07-02-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Dutch Cheese Valley internationaal op de kaart

Dutch Cheese Valley internationaal op de kaart
De regio rond Gouda in het Groene Hart wil zich in toenemende mate internationaal profileren als kaasregio onder de naam Cheese Valley. Deze week is de meertalige website www.cheesevalleyholland.com is online gekomen.


Een website met kaasinformatie, leuke uitjes, evenementen en de mooiste routes in het gebied. Niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Engels, Duits en Frans. Ook op social media wordt de regio onder de aandacht gebracht. Cheese Valley maakt deel uit van de Dutch Food & Cuisine verhaallijn van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC).


Naast de website is er ook een folder over de CheeseValley verschenen in vier talen (verkrijgbaar bij o.a. deelnemende gemeenten, VVV, toeristische punten en onder 'brochure' op de website).


Over Cheese Valley

De productie van kaas is onlosmakelijk verbonden met het Groene Hart van Holland. Zo is Cheese Valley de bakermat van Goudse kaas. Vier Groene Hart gemeenten: Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Krimpenerwaard en Woerden zijn een samenwerking aangegaan om kaas uit het gebied op de kaart te zetten.


Dit initiatief is gestart met een bijeenkomst met stakeholders: Kaas Koppen bij elkaar. Hier zijn kaasboeren, kaasproducenten, kaashandelaren, organisatoren van kaasmarkten etc. uit de hele regio aan de slag gegaan met één missie: Kaas op de kaart! "Op meerdere plaatsen in Nederland wordt kaas gemaakt en over kaas gesproken, maar het authentieke verhaal komt uit deze regio!” was een veel gehoorde reactie.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: holland iconen, zuid-holland, groene hart, kaas

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...