Geplaatst op: 16-02-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

VVV Texel en Nationaal Park Duinen van Texel gaan intensiever samenwerken

VVV Texel en Nationaal Park Duinen van Texel gaan intensiever samenwerken
Bron: Pixabay
VVV Texel en het Nationaal Park Duinen van Texel gaan veel meer samen optrekken. Het doel is meer naamsbekendheid van, waardering voor en actieve betrokkenheid bij het Nationaal Park Duinen van Texel. Zowel onder Texelaars als toeristen.


Gezamenlijke initiatieven waar de partijen mee starten, zijn onder meer Texel Dark Sky, het Waddenvogel Festival en Texel Big Day. Daarnaast worden social media en andere communicatie op elkaar afgestemd, krijgt een deel van de VVV winkel een speciaal Nationaal Park thema en denkt de VVV mee op het gebied van communicatie in het Nationaal Park. Verhalen over de natuur krijgen een plaats op de website van de VVV.


Natuur nadrukkelijker voor het voetlicht

"Met onze samenwerking beogen beide organisaties om de Texelse natuur nadrukkelijk voor het voetlicht te brengen bij de consument”, vertelt VVV Texel directeur Frank Spooren. "De natuurlijke diversiteit op ons eiland verdient het om middels inspirerende verhalen een breder publiek te informeren en enthousiasmeren”.


"We zien samen het belang van de natuur voor Texel,” vult Jan van de Venis aan, sinds september de nieuwe voorzitter van het Nationaal Park Duinen van Texel. "Zowel ecologisch, economisch en maatschappelijk is natuur een trekker voor Texel: dit kapitaal moet je koesteren.” Tegelijk is het belangrijk dat bezoekers ervan kunnen genieten. Van de Venis: "We zijn als mensen verbonden met en afhankelijkheid van de natuur. Zonder lucht, water en voedsel kunnen wij mensen niet leven. Natuurcontact is goed voor onze gezondheid, stimuleert het leervermogen van kinderen en helpt ons herstellen van stress. Dit is juist waarom bezoekers ons Nationaal Park zo waarderen: de enorme rust en de ruimte.”


Kennis over natuur

VVV Texel zal haar platform inzetten en gebruik maken van de interessante verhalen uit de natuur, beschikbaar gesteld door Nationaal Park Duinen van Texel en haar belangrijkste partner Staatsbosbeheer. Frank Spooren: "Daarmee kunnen we onder meer bezoekers informeren waar en op welke manier men kan genieten van de natuur. Maar ook hoe we samen zorg dragen voor de Texelse natuur en waarom dit zo belangrijk is. Het Nationaal Park heeft de kennis en kunde in huis. VVV weet toeristen effectief te bereiken. Juiste en relevante informatie over de Texelse natuur kan zo bij een grote groep mensen onder de aandacht worden gebracht.”

Trefwoorden: natuur, marketing, vvv, waddengebied, waddeneilanden, kustgebieden, natuurgebieden

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...