Geplaatst op: 21-02-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Engelse wandelcampagne voor Nederlandse markt

Engelse wandelcampagne voor Nederlandse markt
In Engeland nemen ze wandelen heel serieus en pakken ze het ook erg professioneel aan. Zo gaat het Marketing Peak District & Derbyshire (MPDD) in 2018 en 2019 fors investeren in de promotie van zeven langeafstandwandelpaden verspreid over Engeland. Nederland is een van de drie markten waar de wandelcampange gelanceerd wordt.


Voor deze wandelpromotiecampagne ontvangt het verkeersbureau een budget van 1,1 miljoen euro van Visit England, aangevuld met 227.000 euro van het toeristisch bedrijfsleven. Onder de naam ‘England’s Great Walking Trails’ zijn van de 16 National Trails er zeven geselecteerd die voor buitenlandse toeristen makkelijk te bereiken zijn via een regionale luchthaven of veerdienst. Het zijn de Pennine Way, de South West Coast Path, North Down’s Way, Hadrian’s Wall Path, Norfolk Coast Path, Cleveland Way en Cotswold Way. Ze verschillen alle in sfeer, beleving en zwaarte.


In de loop van 2018 worden per wandeltraject verschillende arrangementen samengesteld die in duur variëren van 3 tot 7 dagen. Bij het boeken van de arrangementen kan men naar eigen voorkeur kiezen tussen een keur aan accommodaties, waaronder sfeervolle Bed & Breakfasts, boutique hotels, cottages, jeugdherbergen of overnachten in pubs. Marketing Peak District & Derbyshire is aanwezig op de Fiets en Wandelbeurs die in de Jaarbeurs in Utrecht plaatsvindt van vrijdag 2 tot en met zondag 4 maart. Nadere informatie op www.discoverenglandswalkingtrails.com.


Nederland belangrijke markt

MPDD zal de zeven geselecteerde trails gaan promoten in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Noord-Amerika. ‘De National Trails zijn de paradepaardjes onder wandeltochten in Engeland. Uiteraard is Nederland een van de vier markten waar wij zwaar op gaan inzetten’, aldus MPDD directrice Jo Dilley. ‘De bereikbaarheid is middels de vele vlieg-, veerboot- en treinverbindingen optimaal, een grote groep Nederlanders zijn enthousiaste wandelaars en wij bieden met de zeven verschillende trajecten een voor ieder wat wils aanbod.’ Baltus Communications is aangesteld als PR-bureau.

Link: http://www.discoverenglandswalkingtrails.com/
Trefwoorden: dagrecreatie, wandelen, engeland

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...