Geplaatst op: 21-02-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Engelse wandelcampagne voor Nederlandse markt

Engelse wandelcampagne voor Nederlandse markt
In Engeland nemen ze wandelen heel serieus en pakken ze het ook erg professioneel aan. Zo gaat het Marketing Peak District & Derbyshire (MPDD) in 2018 en 2019 fors investeren in de promotie van zeven langeafstandwandelpaden verspreid over Engeland. Nederland is een van de drie markten waar de wandelcampange gelanceerd wordt.


Voor deze wandelpromotiecampagne ontvangt het verkeersbureau een budget van 1,1 miljoen euro van Visit England, aangevuld met 227.000 euro van het toeristisch bedrijfsleven. Onder de naam ‘England’s Great Walking Trails’ zijn van de 16 National Trails er zeven geselecteerd die voor buitenlandse toeristen makkelijk te bereiken zijn via een regionale luchthaven of veerdienst. Het zijn de Pennine Way, de South West Coast Path, North Down’s Way, Hadrian’s Wall Path, Norfolk Coast Path, Cleveland Way en Cotswold Way. Ze verschillen alle in sfeer, beleving en zwaarte.


In de loop van 2018 worden per wandeltraject verschillende arrangementen samengesteld die in duur variëren van 3 tot 7 dagen. Bij het boeken van de arrangementen kan men naar eigen voorkeur kiezen tussen een keur aan accommodaties, waaronder sfeervolle Bed & Breakfasts, boutique hotels, cottages, jeugdherbergen of overnachten in pubs. Marketing Peak District & Derbyshire is aanwezig op de Fiets en Wandelbeurs die in de Jaarbeurs in Utrecht plaatsvindt van vrijdag 2 tot en met zondag 4 maart. Nadere informatie op www.discoverenglandswalkingtrails.com.


Nederland belangrijke markt

MPDD zal de zeven geselecteerde trails gaan promoten in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Noord-Amerika. ‘De National Trails zijn de paradepaardjes onder wandeltochten in Engeland. Uiteraard is Nederland een van de vier markten waar wij zwaar op gaan inzetten’, aldus MPDD directrice Jo Dilley. ‘De bereikbaarheid is middels de vele vlieg-, veerboot- en treinverbindingen optimaal, een grote groep Nederlanders zijn enthousiaste wandelaars en wij bieden met de zeven verschillende trajecten een voor ieder wat wils aanbod.’ Baltus Communications is aangesteld als PR-bureau.

Link: http://www.discoverenglandswalkingtrails.com/
Trefwoorden: dagrecreatie, wandelen, engeland

CELTH





||| Nieuws |||

29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.