Geplaatst op: 22-02-2018
Auteur: Marc Gerlings

Franse siblu kampeerketen wil bekendheid op Nederlandse markt

Franse siblu kampeerketen wil bekendheid op Nederlandse markt

Siblu Villages is een keten van 17 luxe 4 en 5-sterren vakantieparken verspreid over Frankrijk. Siblu kent geen franchisesysteem, alle campings zijn eigendom van Siblu zelf hetgeen garant staat voor een constante kwaliteitsformule. Directeur Marketing & Communicatie Mikael Quilfen: "Met de aanstelling van PR-bureau Baltus Communications willen wij onze merknaam bij kamperende Nederlanders onder de aandacht gaan brengen.”

In totaal worden ruim 9500 moderne stacaravans aangeboden in drie categorieën: Esprit, Elegance en Excellence. Het merendeel van de campings ligt nabij de kust. ‘Hoewel wij in Frankrijk een begrip zijn, is onze naamsbekendheid in Nederland nog gering’, aldus Mikael Quilfen.


De locatie van de campings is met zorg geselecteerd. Veelal nabij het strand waaronder in Bretagne, Vendée, Loire-Atlantique, Charente-Martime en Aquitaine. Tevens heeft de keten vier campings langs de Franse zuidkust: drie in Languedoc-Roussilon en een in de Côte d’Azur. In het binnenland behoort camping Domaine de Dugny in de Loirevallei en Les Rives de Condrieu in de Rhône-Alpes tot de groep.


Omzet 100 miljoen euro
Naast het verhuren van stacaravans is Siblu ook verantwoordelijk voor de verkoop van stacaravans aan particulieren. Deze komen dan tijdens het vakantieseizoen ook beschikbaar voor de verhuur. Met bijna 40 jaar ervaring en een omzet van ruim 100 miljoen euro, is Siblu marktleider in de verkoop van stacaravans. In totaal zijn er 8500 privé personen die een stacaravan in eigendom hebben. Het hoofdkantoor zetelt in Pessac.
Trefwoorden: toerisme, kamperen, pr, marketing

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...