Geplaatst op: 22-02-2018
Auteur: Marc Gerlings

Franse siblu kampeerketen wil bekendheid op Nederlandse markt

Franse siblu kampeerketen wil bekendheid op Nederlandse markt

Siblu Villages is een keten van 17 luxe 4 en 5-sterren vakantieparken verspreid over Frankrijk. Siblu kent geen franchisesysteem, alle campings zijn eigendom van Siblu zelf hetgeen garant staat voor een constante kwaliteitsformule. Directeur Marketing & Communicatie Mikael Quilfen: "Met de aanstelling van PR-bureau Baltus Communications willen wij onze merknaam bij kamperende Nederlanders onder de aandacht gaan brengen.”

In totaal worden ruim 9500 moderne stacaravans aangeboden in drie categorieën: Esprit, Elegance en Excellence. Het merendeel van de campings ligt nabij de kust. ‘Hoewel wij in Frankrijk een begrip zijn, is onze naamsbekendheid in Nederland nog gering’, aldus Mikael Quilfen.


De locatie van de campings is met zorg geselecteerd. Veelal nabij het strand waaronder in Bretagne, Vendée, Loire-Atlantique, Charente-Martime en Aquitaine. Tevens heeft de keten vier campings langs de Franse zuidkust: drie in Languedoc-Roussilon en een in de Côte d’Azur. In het binnenland behoort camping Domaine de Dugny in de Loirevallei en Les Rives de Condrieu in de Rhône-Alpes tot de groep.


Omzet 100 miljoen euro
Naast het verhuren van stacaravans is Siblu ook verantwoordelijk voor de verkoop van stacaravans aan particulieren. Deze komen dan tijdens het vakantieseizoen ook beschikbaar voor de verhuur. Met bijna 40 jaar ervaring en een omzet van ruim 100 miljoen euro, is Siblu marktleider in de verkoop van stacaravans. In totaal zijn er 8500 privé personen die een stacaravan in eigendom hebben. Het hoofdkantoor zetelt in Pessac.
Trefwoorden: toerisme, kamperen, pr, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.