Geplaatst op: 22-02-2018
Auteur: Marc Gerlings

Franse siblu kampeerketen wil bekendheid op Nederlandse markt

Franse siblu kampeerketen wil bekendheid op Nederlandse markt

Siblu Villages is een keten van 17 luxe 4 en 5-sterren vakantieparken verspreid over Frankrijk. Siblu kent geen franchisesysteem, alle campings zijn eigendom van Siblu zelf hetgeen garant staat voor een constante kwaliteitsformule. Directeur Marketing & Communicatie Mikael Quilfen: "Met de aanstelling van PR-bureau Baltus Communications willen wij onze merknaam bij kamperende Nederlanders onder de aandacht gaan brengen.”

In totaal worden ruim 9500 moderne stacaravans aangeboden in drie categorieën: Esprit, Elegance en Excellence. Het merendeel van de campings ligt nabij de kust. ‘Hoewel wij in Frankrijk een begrip zijn, is onze naamsbekendheid in Nederland nog gering’, aldus Mikael Quilfen.


De locatie van de campings is met zorg geselecteerd. Veelal nabij het strand waaronder in Bretagne, Vendée, Loire-Atlantique, Charente-Martime en Aquitaine. Tevens heeft de keten vier campings langs de Franse zuidkust: drie in Languedoc-Roussilon en een in de Côte d’Azur. In het binnenland behoort camping Domaine de Dugny in de Loirevallei en Les Rives de Condrieu in de Rhône-Alpes tot de groep.


Omzet 100 miljoen euro
Naast het verhuren van stacaravans is Siblu ook verantwoordelijk voor de verkoop van stacaravans aan particulieren. Deze komen dan tijdens het vakantieseizoen ook beschikbaar voor de verhuur. Met bijna 40 jaar ervaring en een omzet van ruim 100 miljoen euro, is Siblu marktleider in de verkoop van stacaravans. In totaal zijn er 8500 privé personen die een stacaravan in eigendom hebben. Het hoofdkantoor zetelt in Pessac.
Trefwoorden: toerisme, kamperen, pr, marketing

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

06/11/24
Ondernemers vrijetijdssector minder positief
Nederlandse ondernemers zijn minder positief dan een jaar eerder. Toch verwachten ze in 2025 te investeren en de personeelssterkte. Het ondernemers vertrouwen is in Nederland onverminderd licht negatief. Hoe zit het in de vrijetijdssector?
15/10/24
Exclusief voor leden
Inclusieve watersport bij RiF010
Van 7 tot en met 12 oktober vond de Week van de Toegankelijkheid plaats, waarbij RiF010 heeft laten zien dat inclusiviteit in de watersport echt belangrijk is. En gewoon ook kan.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
09/10/24
Exclusief voor leden
Breaking werkt samen met 3x3
Op 12 oktober 2024 vindt het Nederlands Kampioenschap Breakdance plaats onder de naam Amsterdam Breaking Championships. Dit jaar bundelt de breakdance community de krachten met 3x3 basketbal in de iconische Gashouder in de hoofdstad.
19/09/24
Exclusief voor leden
Eurostar ziet 5% groei door sportzomer
Treinbedrijf Eurostar vervoerde 1,9 miljoen klanten naar en van de Olympische en Paralympische Spelen werden gebracht. Dit is een stijging van 5% ten opzichte van vorige zomer.
11/09/24
Hoger beroep over mountainbikeroute Sallandse Heuvelrug
Routenetwerken Twente is het niet eens met de gerechtelijke uitspraak over de langere sluiting van de mountainbikeroute op de Sallandse Heuvelrug en gaat in hoger beroep. De beheerorganisatie zet nu ook eigen onderzoek naar flora en fauna in.
29/08/24
Sportevenementen zorgen voor stijging camperreserveringen bij Goboony
De unieke combinatie van het EK-voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen heeft deze zomer geleid tot een stijging van ongeveer 9% in reserveringen bij Goboony, het grootste deelplatform voor campers in Europa.
27/08/24
Exclusief voor leden
Oplopende arbeidskosten en verliezen in gastvrijheidssector
Bedrijven in de gastvrijheidssector zijn minder positief over de bedrijfsresultaten van het afgelopen halfjaar dan de gemiddelde Nederlandse ondernemer. Ze zijn wel positiever over de arbeidsmarkt en ervaren als gevolg van het tekort aan personeel minder vaak een hoge werkdruk.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.