Geplaatst op: 22-02-2018
Auteur: Marc Gerlings

Franse siblu kampeerketen wil bekendheid op Nederlandse markt

Franse siblu kampeerketen wil bekendheid op Nederlandse markt

Siblu Villages is een keten van 17 luxe 4 en 5-sterren vakantieparken verspreid over Frankrijk. Siblu kent geen franchisesysteem, alle campings zijn eigendom van Siblu zelf hetgeen garant staat voor een constante kwaliteitsformule. Directeur Marketing & Communicatie Mikael Quilfen: "Met de aanstelling van PR-bureau Baltus Communications willen wij onze merknaam bij kamperende Nederlanders onder de aandacht gaan brengen.”

In totaal worden ruim 9500 moderne stacaravans aangeboden in drie categorieën: Esprit, Elegance en Excellence. Het merendeel van de campings ligt nabij de kust. ‘Hoewel wij in Frankrijk een begrip zijn, is onze naamsbekendheid in Nederland nog gering’, aldus Mikael Quilfen.


De locatie van de campings is met zorg geselecteerd. Veelal nabij het strand waaronder in Bretagne, Vendée, Loire-Atlantique, Charente-Martime en Aquitaine. Tevens heeft de keten vier campings langs de Franse zuidkust: drie in Languedoc-Roussilon en een in de Côte d’Azur. In het binnenland behoort camping Domaine de Dugny in de Loirevallei en Les Rives de Condrieu in de Rhône-Alpes tot de groep.


Omzet 100 miljoen euro
Naast het verhuren van stacaravans is Siblu ook verantwoordelijk voor de verkoop van stacaravans aan particulieren. Deze komen dan tijdens het vakantieseizoen ook beschikbaar voor de verhuur. Met bijna 40 jaar ervaring en een omzet van ruim 100 miljoen euro, is Siblu marktleider in de verkoop van stacaravans. In totaal zijn er 8500 privé personen die een stacaravan in eigendom hebben. Het hoofdkantoor zetelt in Pessac.
Trefwoorden: toerisme, kamperen, pr, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.