Geplaatst op: 22-02-2018
Auteur: Marc Gerlings

Paul Peeters keynote duurzaamheid bij Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 op 5 april

Paul Peeters keynote duurzaamheid bij Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 op 5 april
Foto: Shutterstock

Tijdens het Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 op 5 april in Apeldoorn bieden we onder het motto ‘Leisure en Tourism als drivers voor regio-ontwikkeling’ inspiratie en oplossingen voor de uitdagingen waar we als branche mee te maken hebben. Op verzoek van de organisatie geeft lector Paul Peeters zijn visie op luchtvaart, duurzaamheid, regionale ontwikkeling en toerisme.

Nederland werd wakker geschud door Paul Peeters
Voor het plenaire programma hebben we keynotes van Michiel Flooren en Gert-Jan Hospers (onder andere bekend van zijn boek ‘Er gaat niets boven citymarketing’) die ingaan op de kansen die toerisme biedt als drivers voor regio-ontwikkeling. Paul Peeters plaatst die ontwikkeling in een duurzaam kader en dagvoorzitter en reisjournalist Hans Avontuur bekijkt in een intermezzo het Nederlands toerisme door een internationale bril. Paul Peeters schudde in de winter van 2017/2018 heel Nederland wakker met de vraag hoe het verder moet met de groeiende luchtvaart. Op ons verzoek gaat hij in op de regionale ontwikkeling en duurzaamheid. Kom ook om te horen wat dat voor jou stad of regio betekent.


6 actuele thema’s in 15 break-out sessies
Dit jaar is het Trendcongres Toerisme & Vrijetijd verdeeld over 15 break-out sessies rond 6 actuele thema's, zodat we samen met de state-of-the-art experts van de toeristische hogescholen een divers programma kunnen bieden. Iedere bezoeker kan 3 sessies bezoeken. De 6 thema’s zijn:


1 Boost your region

2 Digital innovation

3 Leisure leads city planning

4 Overtourism

5 Opportunities in sustainability

6 Cultural Capital


Bestel nu je ticket en profiteer van een aantrekkelijke vroegboekkorting

Online op www.toerismecongres.nl vind je alles over het programma. Ben je ZZP'er of student? Dan hebben we voor jou een speciaal tarief. Of je nu ondernemer of beleidsmaker bent, je vindt zeker genoeg inspiratie, netwerk en onderbouwde kennis.


Het Trendcongres Toerisme & Vrije tijd 2018 wordt mede mogelijk gemaakt door: Saxion, NHTV, Hogeschool Inholland, NHL Stenden, HZ University en NRIT media.

Locatie: Saxion Apeldoorn, Spoorstraat 29 (makkelijk bereikbaar, direct naast het NS station.)

Tijd congres: Tussen 10.20 en 17.00.

Programma en aanmelden: www.toerismecongres.nl

Trefwoorden: congres, regio, regiomarketing, regio-ontwikkeling, beleid, marketing, productontwikkeling

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...