Geplaatst op: 27-02-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Europa-Park één van de populairste familiebedrijven van Duitsland

Europa-Park één van de populairste familiebedrijven van Duitsland
Europa-Park staat op een dertiende plaats in de ranglijst van de 150 meest populaire familiebedrijven in Duitsland.


Onlangs heeft het weekblad Focus Money samen met Deutschland Test onderzoek gedaan naar de populariteit van Duitse familiebedrijven. 100.000 Duitsers konden in een online onderzoek aangeven met welke familiebedrijven zij goede ervaringen hebben gehad. Europa-Park, het grootste attractiepark van Duitsland, aan de rand van het Zwarte Woud, veroverde de dertiende plaats in deze ranglijst.


Eerste plaatsen voor DM, Mielie en Villeroy & Boch

Familiebedrijven zijn heel belangrijk voor de Duitse economie. Volgens de laatste cijfers zijn negen van de tien bedrijven in Duitsland in handen van families. Zij zijn verantwoordelijk voor zo'n 60 procent van alle arbeidsplaatsen.


Op de eerste plaats staat de bij onze oosterburen bekende drogisterijketen dm, Miele behaalde de tweede plaats en Villeroy & Boch werd derde. Alfred Ritter veroverde met zijn chocoladerepenmerk Ritter Sport plek vier, de schoonmaakmachines leverden Alfred Kärcher een zevende plek op en snoepmerk Haribo – van Hans Riegel uit Bonn – staat op plaats acht. Na plek dertien van Europa-Park komen klinkende namen als Henkel (15), Sennheiser (16), Dr. Oetker (24) en Vaillant (25).


Compliment voor alle medewerkers

Europa-Park-eigenaar Roland Mack is heel blij met de erkenning van zijn familiebedrijf. "Het is een waardering die afkomstig is van onze bezoekers en klanten. Onze gasten zijn uiteindelijk onze werkgevers, dat mogen we nooit vergeten. Deze score is ook een compliment aan al onze medewerkers. De studie van 'Focus Money' toont ook aan hoezeer familieondernemingen de Duitse economie vormgeven. Veel landen benijden ons om de sterke positie die familiebedrijven in onze economische structuur innemen.”


Europa-Park is in 1975 geopend door de familie Mack. In 1780 startte deze familie met de productie van wagens en postkoetsen. Momenteel is Mack Rides een van de vijf grootste leveranciers van achtbanen ter wereld. De nieuwste attracties worden gepresenteerd in het eigen Europa-Park. Inmiddels ontvangt men hier meer dan 5,6 miljoen bezoekers per jaar en beschikt men over het grootste hotel resort van Duitsland. Het park is al vier jaar op rij uitgeroepen tot beste park ter wereld. Europa-Park telt zo'n 3.800 medewerkers.

Trefwoorden: attractieparken, duitsland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.