Geplaatst op: 01-03-2018
Auteur: Marc Gerlings

Golden Tulip hotels in China en Zuid-Korea open

Golden Tulip hotels in China en Zuid-Korea open
Een deel van de lounge van Golden Tulip Bund New Asia. Foto: Golden Tulip.

Golden Tulip opent een hotel in China en een hotel in Zuid-Korea. Golden Tulip Sky Bay Hotel opende haar deuren onlangs in Gangneung, het kloppend hart van de Olympische Winterspelen in Zuid-Korea. In China is een bekende wolkenkrabber in het stadscentrum van Shanghai omgetoverd tot Golden Tulip Bund New Asia.


Golden Tulip Sky Bay Hotel
Golden Tulip Korea Corp., de Koreaanse tak van Louvre Hotels Group, opende aan het Central Plaza van Gyeongpodae, het Pyeongchang-plein, het imposante Golden Tulip Sky Bay Hotel. Het hotel heeft door haar twee torens een unieke, niet te missen architectuur en bestaat uit 20 verdiepingen en 538 kamers, inclusief 26 suites. Alle kamers hebben uitzicht op Gyeongpo Beach of het Gyeongpo meer. Het hotel is het eerste internationale premium-merk hotel in het Gangneung gebied en beschikt onder andere over twee restaurants, sauna, spa en 468 parkeerplekken. Daarnaast heeft het hotel een zaal die plaats biedt aan 500 gasten en kleinere zalen voor bruiloften en andere events. Kers op de taart is het infinity pool op de 20e verdieping met een waanzinnig uitzicht op zee.


Golden Tulip Bund New Asia
Louvre Hotels Group en aandeelhouder Jin Jiang International openden Golden Tulip Bund New Asia in de gelijknamige, populaire wijk Bund in het centrum van Shanghai. Het hotel wordt geëxploiteerd door Jin Jiang Louvre Asia Management. Het hotel huist in een karakteristiek pand dat al in 1934 werd gebouwd en toentertijd één van de grootste hotels van het Verre Oosten was. Sindsdien is het pand een bekend symbool van downtown Shanghai. Het hotel beschikt over 266 trendy kamers die van alle gemakken zijn voorzien. Het hotel beschikt over een eventzaal van 300 m2 en een lounge waarin ook gewerkt kan worden. Restaurant TASTES serveert ontbijtbuffet en à la carte lunch en diner. Het hotel heeft altijd bekend gestaan om zijn Kantonese ontbijt. Nog altijd zijn de Xin Ya-broodjes befaamd en een must voor elke toerist die Shanghai bezoekt. 

De centrale ligging van het hotel, maakt het aantrekkelijk voor zowel de zakelijke als toeristische reiziger. Congrescentra, bezienswaardigheden en twee vliegvelden zijn gemakkelijk te bereiken per metro of auto. De bekende wandelpromenade ‘De Bund’, musea, theaters en winkelcentra liggen op een steenworp afstand.
Trefwoorden: hotel, toerisme, zakelijke bezoeker, herpositionering, marketing, beleving

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...