Bijzondere kick-off themajaar 2019 Rembrandt & de Gouden Eeuw
Dit themajaar is onderdeel van een meerjarige samenwerking tussen NBTC Holland Marketing en steden en culturele instellingen in Middelburg, Dordrecht, Delft, Den Haag, Leiden, Haarlem, Amsterdam, Hoorn en Enkhuizen. Gezamenlijk vertellen de steden het verhaal van de rijke geschiedenis van Nederland in de Gouden Eeuw. Tijdens het event proefden de journalisten de Gouden Eeuw door een uniek eetbaar stilleven uit de 17e eeuw. Het persevent op de Nederlandse ambassade trok een recordaantal van meer dan 60 Duitse journalisten.
Versterkt inzetten op spreiding bezoekers
Nederland ontving afgelopen jaar bijna
5,2 miljoen Duitse bezoekers. Door de geringe afstand tussen
Duitsland en Nederland blijft ons land een geliefde bestemming voor
Duitsers. Aangezien Duitsers vaker Nederland bezoeken, zet NBTC via
de HollandCity-strategie in op spreiding van Duitse bezoekers in tijd
en ruimte, zodat ook minder bekende plekken meeprofiteren van de
groei van toerisme. De organisatie van themajaren als Rembrandt &
de Gouden Eeuw is een voorbeeld van hoe spreiding onder andere bij
Duitse bezoekers wordt gestimuleerd door meer cultuurbezoekers te trekken.