Geplaatst op: 14-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Geen korting maar een boom bij Natuurhuisje.nl

Geen korting maar een boom bij Natuurhuisje.nl
Het platform voor vakantiehuisjes in de natuur, natuurhuisje.nl, wil nog voor 2022 één miljoen bomen geplant hebben. Dit willen zij bereiken door voor elke geboekte nacht via het platform een boom te planten. Natuurhuisje is het eerste boekingsplatform dat op een groene manier haar gebruikers beloond en wil zo bijdragen aan een groenere planeet.


Natuurhuisje.nl verwacht dat er dit jaar nog minimaal 100.000 bomen volgen. Dat lijkt realistisch want in twee dagen tijd heeft de organisatie al 3.493 bomen weten te planten.


"Onze missie is mensen dichterbij de natuur brengen. Dit is de reden dat wij inmiddels 9 jaar geleden begonnen zijn met Natuurhuisje. Om onze missie de komende jaren te blijven realiseren willen wij iets terug doen voor de natuur. Maar het moet wel impact hebben en niet zomaar een losse flodder zijn ”, vertelt oprichter Tim van Oerle.


Groen belonen

Veel bedrijven belonen hun gebruikers met kortingen, maar Natuurhuisje.nl ‘geeft’ een boom in plaats van een korting. "Wij vinden korting niet bij ons merk en al helemaal niet bij onze missie passen. Daarnaast zochten wij al langer naar een schaalbare manier om samen met onze gebruikers iets terug te doen voor de natuur. Met dit idee hopen wij in 2018 alleen al 100.000 bomen te kunnen planten.”


Natuurhuisje gaat deze bomen planten in samenwerking met Edenprojects. De bomen zullen voornamelijk In Madagaskar geplant worden. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de lokale bevolking, zodat deze ook economisch profiteren van dit project.

Link: https://www.natuurhuisje.nl/
Trefwoorden: duurzaam toerisme, verblijfsrecreatie, natuur

CELTH





||| Nieuws |||

20/02/25
Exclusief voor leden
Romeins verleden zichtbaar maken voor toeristen en recreanten
Gemeente Nijmegen, provincie Gelderland en de Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen ondertekenden op 14 februari 2025 de samenwerkingsovereenkomst ‘Romeinen in Gelderland’. Daarmee willen de beleidsmakers het Romeinse erfgoed in Gelderland meer zichtbaar en beleefbaar maken voor toeristen en recreanten.
19/02/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs en Centraal Museum versterken positie Utrecht voor bijeenkomsten
Twee bekende iconen van de stad Utrecht, het Centraal Museum Utrecht en Koninklijke Jaarbeurs, slaan de handen ineen om Utrecht te positioneren voor congressen en tentoonstellingen.
19/02/25
Leiden Collection in jarig Amsterdam
Ter gelegenheid van de verjaardag van Amsterdam - 750 jaar - laat H’ART Museum in een nieuwe tentoonstelling diverse facetten van het dagelijks stadsleven zien in de 17de eeuw.
18/02/25
Grote zorgen om stopzetten natuurherstel in Noord-Holland
Natuurmonumenten, de Natuur-en Milieufederatie Noord-Holland en Landschap Noord-Holland maken zich grote zorgen over het stilvallen van natuurherstel door inperking van overheidsbudgetten.
17/02/25
Een interactief avontuur vol chocolade en techniek: The Chocolate Factory
Brabant krijgt er een innovatieve, interactieve attractie bij waar bezoekers zelf chocolade kunnen verwerken: The Chocolate Factory. Dat is een unieke attractie in Nederland, combineert de magie van chocolade met technologische innovaties.
13/02/25
Verkiezing Leukste Uitje weer terug in 2026
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
07/02/25
Vanaf 1 april geen emissie meer van boten in grachten Amsterdam
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.
07/02/25
Brabant gaat met innovatief monitoringssysteem en de Wandelstarter recreatie beter spreiden
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.