Geplaatst op: 16-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Ontwakend Limburg centraal in nieuwe film VVV

Ontwakend Limburg centraal in nieuwe film VVV
VVV Zuid-Limburg en Submedia Producties hebben een nieuwe film gemaakt waar het Zuid-Limburgse landschap centraal staat. Volgens de VVV is het landschap immers de kurk waar de toeristische economie op drijft.


De film is het vervolg op de ruim 46.000 keer bekeken film Myland uit 2016. De nieuwe film Zuid-Limburg ontwaakt maakt een diepe buiging voor het Zuid-Limburgse Landschap. De film staat in het teken van het voorjaar en de ontluikende natuur. Van een nieuw begin waarin mens én dier langzaam ontwaken en genieten van het eerste zonnestraaltje tot de weidegang van een kudde paarden is indringend in beeld gebracht.


De toeristische economie drijft op het landschap

Uit onderzoek blijkt dat 59% van de Limburgse gast als belangrijkste motivatie heeft om terug te komen voor de natuur en het landschap. En qua imago, staan natuur en de heuvels bovenaan als het gaat om spontane associaties met Limburg. Van het aantal overnachtingen in Zuid-Limburg, blijkt dat 2,8 miljoen (63% van alle overnachtingen) daarvan in het landelijk gebied plaatsvindt. Het nationaal landschap is daarmee de belangrijkste leverancier van gasten voor de attracties, accommodaties en winkeldomeinen zowel in de landelijke als stedelijke gebieden. "De natuur is één van de 4 peilers waar de toeristische sector met een omzet van 1,2 miljard euro en 20.000 arbeidsplaatsen op drijft”, aldus Anya Niewierra – algemeen directeur van VVV Zuid-Limburg.


Zuid-Limburgse samenwerking

De film is een samenwerking van Zuid-Limburgers onder leiding van Joris Hoefakker (Heerlen) met camerawerk van Alexander Dohmen (Spaubeek) en Mark Handels (Mechelen). Katja Huijsmans (Kerkrade) scheef de door Lex Nelissen (Kerkrade) ingesproken tekst. De muziek is gecomponeerd door Roy Bemelmans (Wijnandsrade/Amsterdam).




Respect voor de natuur

Joris Hoefakker: "Met deze film laten we de schoonheid zien van de natuur. Laten we dat vooral niet voor lief nemen. In de waan van de dag vergeten we waar het werkelijk om draait. We roepen de kijker op om vaker om zich heen te kijken. Gewoon te genieten. Als Limburgse filmmakers besef ik zelf ook maar weer: wat een geluk dat ik hier in Zuid-Limburg mag wonen!"

Trefwoorden: marketing, natuur, vvv, limburg

CELTH





||| Nieuws |||

10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.