Geplaatst op: 16-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Ontwakend Limburg centraal in nieuwe film VVV

Ontwakend Limburg centraal in nieuwe film VVV
VVV Zuid-Limburg en Submedia Producties hebben een nieuwe film gemaakt waar het Zuid-Limburgse landschap centraal staat. Volgens de VVV is het landschap immers de kurk waar de toeristische economie op drijft.


De film is het vervolg op de ruim 46.000 keer bekeken film Myland uit 2016. De nieuwe film Zuid-Limburg ontwaakt maakt een diepe buiging voor het Zuid-Limburgse Landschap. De film staat in het teken van het voorjaar en de ontluikende natuur. Van een nieuw begin waarin mens én dier langzaam ontwaken en genieten van het eerste zonnestraaltje tot de weidegang van een kudde paarden is indringend in beeld gebracht.


De toeristische economie drijft op het landschap

Uit onderzoek blijkt dat 59% van de Limburgse gast als belangrijkste motivatie heeft om terug te komen voor de natuur en het landschap. En qua imago, staan natuur en de heuvels bovenaan als het gaat om spontane associaties met Limburg. Van het aantal overnachtingen in Zuid-Limburg, blijkt dat 2,8 miljoen (63% van alle overnachtingen) daarvan in het landelijk gebied plaatsvindt. Het nationaal landschap is daarmee de belangrijkste leverancier van gasten voor de attracties, accommodaties en winkeldomeinen zowel in de landelijke als stedelijke gebieden. "De natuur is één van de 4 peilers waar de toeristische sector met een omzet van 1,2 miljard euro en 20.000 arbeidsplaatsen op drijft”, aldus Anya Niewierra – algemeen directeur van VVV Zuid-Limburg.


Zuid-Limburgse samenwerking

De film is een samenwerking van Zuid-Limburgers onder leiding van Joris Hoefakker (Heerlen) met camerawerk van Alexander Dohmen (Spaubeek) en Mark Handels (Mechelen). Katja Huijsmans (Kerkrade) scheef de door Lex Nelissen (Kerkrade) ingesproken tekst. De muziek is gecomponeerd door Roy Bemelmans (Wijnandsrade/Amsterdam).




Respect voor de natuur

Joris Hoefakker: "Met deze film laten we de schoonheid zien van de natuur. Laten we dat vooral niet voor lief nemen. In de waan van de dag vergeten we waar het werkelijk om draait. We roepen de kijker op om vaker om zich heen te kijken. Gewoon te genieten. Als Limburgse filmmakers besef ik zelf ook maar weer: wat een geluk dat ik hier in Zuid-Limburg mag wonen!"

Trefwoorden: marketing, natuur, vvv, limburg

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.